کد مطلب: 

16050

پژمان فر، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس: ارائه‎ مجوز 3G به ایرانسل غیرقانونی است/ پیوست فرهنگی اینترنت باند پهن در حال تدوین است

پژمان فر، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس: ارائه‎ مجوز 3G به ایرانسل غیرقانونی است/ پیوست فرهنگی اینترنت باند پهن در حال تدوین است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه در حال حاضر قوانین مشخص و صریحی برای استفاده از اینترنت باند پهن روی تلفن همراه نیز وجود ندارد، تاکید کرد: متاسفانه علیرغم اینکه این موضوع به وزارت ارتباطات تذکر داده شد که باید مستنداتی برای ارائه اینترنت روی گوشی‌های تلفن همراه اعلام شود، هنوز ضوابطی ابلاغ نشده است.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین "نصرالله پژمان فر" نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در گفت‎وگو با خبرنگار سیتنا با اشاره به وجود ضوابط موجود برای کاربران اینترنت خانگی، گفت: در حال حاضر برای استفاده از اینترنت‌های خانگی که بسیار محدودتر است، ضوابط و قوانین مشخصی وجود دارد و کاربر ملزم به رعایت آن قوانین است ولی برای استفاده از اینترنت باند پهن نیاز به ضوابط و قوانین مشخص است، که در این راستا پیوست فرهنگی در حال تدوین است.

 

وی، ادامه داد: شورای عالی فضای مجازی در حال بررسی پیوست فرهنگی اینترنت باند پهن روی تلفن همراه است که در صورت تصویب نهایی این پیوست، وزارت ارتباطات می‎تواند مطابق قانون عمل کند.

 

وی در ادامه با تاکید بر اینکه در حال حاضر قوانین مشخص و صریحی برای استفاده از اینترنت باند پهن روی تلفن همراه نیز وجود ندارد، تاکید کرد: متاسفانه علیرغم اینکه این موضوع به وزارت ارتباطات تذکر داده شد که باید مستنداتی برای ارائه اینترنت روی گوشی‌های تلفن همراه اعلام شود، هنوز ضوابطی ابلاغ نشده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان پیگیری‌های قانونی شواری عالی فضای مجازی در این خصوص، خاطرنشان کرد: شورای عالی فضای مجازی هم نسبت به این موضوع تذکر دادند ولی ضوابط هنوز از سوی وزارت ارتباطات اعلام نشده است.

عضو کمیسیون فرهنگی خانه ملت در همین راستا، گفت: البته پاسخ وزیر ارتباطات در کمیسیون فرهنگی ما را قانع نکرد و مساله در صحن علنی مجلس پیگیری خواهد شد.

حجت الاسلام پژمان‌فر، ضمن تاکید بر الزام دستگاه‌های اجرایی کشور به قانون، گفت: دستگاه‌های اجرایی باید برای پیشبرد امور و عملکرد خود در مسیری که قانون و قانون‌گذار مشخص کرده، حرکت کنند و از آن تخطی ننمایند.

نماینده مردم مشهد و کلات درباره امضای موافقنامه ارائه‎ی مجوز نسل جدید تلفن همراه (3G) به ایرانسل، گفت: اگر این کار صورت گرفته و مجوز از سوی وزارت ارتباطات به اپراتور مذکور داده شده باشد، عملی بر خلاف قانون رخ داده است و الزاماً شورای عالی فضای مجازی باید در این مساله ورود داشته باشد و تذکرات لازم را به وزارت ارتباطات بدهد.

وی به برخورد قانونی مجلس در این خصوص نیز اشاره کرد و گفت: مجلس هم حتما نسبت به این موضوع ورود پیدا کرده و جلوی این تخلف قانونی را خواهد گرفت.

حجت الاسلام پژمان‌فر، در تشریح این اقدام اذعان داشت: من فکر می‌کنم اقدامات صورت گرفته کارشناسی شده نبوده و یک تصمیم عجولانه سیاسی است که به مرحله اجرا درآمده است.

وی در ادامه تاکید کرد: ما از وزرت ارتباطات که متولی این امور در کشور است، انتظار نداریم که کار خلاف قانون انجام دهد.

پژمان‌فر در پایان افزود: من از مسوولان امر می‌خواهم گزارشی از این روند تهیه کنند و اگر تخلف قانونی صورت گرفته باشد، وظیفه مجلس است که از اجرای آن موضوع جلوگیری کرده و تذکرات قانونی را به شکل درست به وزارت ارتباطات اعلام کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-08-09 09:14

دیدگاه‌ها

تصویر ناشناس
دقیقا یکی مثل این آقاست که کشور ما 100 سال از غرب و شرق عقبه . نماینده مجلسه باید هوای مردم رو داشته باشه ولی متاسفانه بیشترین ضرر رو برای مردم دارن .
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر مهدی
ایا پیوست فرهنگی و قانون استفاده اینه که سرعت کاربران زیر 50کیلو باشد? 3gکم کمش باید از 128بالاتر باشه و گرنه همون توجی میشه تماس تصویری هم که نداره پس مارو سرکار نزارین. با این کارهاتون فقط جوانان رو از اسلام و انقلاب دور میکنین و این دوری تا جای پیش میره که. جوانان از خدا هم دور بشن. اسلام بهانه است بحثای دیگه ای در کار است. با تشکر از سیتنا در انتشار نظر تمامی کاربران
ارسال شده توسط مهدی در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
اگر دست ایشون بود کلاً اینترنت رو تعطیل می کردن. طرز تفکر ایشون باعث عقب افتادگی دین و کشور می شود.
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر توحيد نوشين پر
ديگه حالم به هم ميخوره از واژه "پيوست فرهنگي" يكي همين آقا مونده بود كه بخواد جلوي كار به قول شما يه اپراتور چند مليتي سنگ بندازه. حالا فكر كن مخابرات مجوز 3G ميگرفت. اون وقت پيوست فرهنگي نميخواست :)))
ارسال شده توسط توحيد نوشين پر در 11 دى 48 - 04:03

افزودن دیدگاه جدید