کدخبر :1574 پرینت
30 بهمن 1390 - 19:47

اجرای 8500 کیلومتر فیبرنوری توسط قرارگاه خاتم‌ الانبیاء در 30 ماه

متن خبر

مدیرکل نظارت،آزمایش و تحویل شرکت زیرساخت گفت: 8500 کیلومتر پروژه‌ی فیبرنوری از برنامه‌ی مصوب 17000کیلومتر مربوط به زیرساخت است که در بازه‌ی زمانی 30 ماهه اجرا می‌شود.

 

به گزارش سیتنا از دفتر روابط عمومی و امور بین الملل زیرساخت، "هاشم محمدخانی" افزود: این طرح، بزرگترین پروژه‌ی تاریخ مخابرات کشور از نظر ریالی و حجم اجرایی است که اجرای این پروژه از 90/7/13 کلیدخورده است.

 

وی با اشاره به اینکه 3 ماه است که پروژه‌ی فیبرنوری عملیاتی شده‌است، گفت:در حال حاضر 400 کیلومتر عملیات اجرایی در این پروژه انجام شده است.

 

مدیرکل نظارت، آزمایش و تحویل زیرساخت ادامه داد: روش‌های نوین اجرایی فیبرنوری برای اولین بار در این پروزه عملیاتی شده، که از جمله می‌توان به استفاده از داکت‌های جدید فیبر نوری اشاره کرد که ضمن کاهش هزینه‌ها باعث افزایش امنیت مسیرهای فیبر نور ی و تسریع در اجرای سرعت توسعه در آینده می‌شود.

 

محمدخانی توجه به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص استفاده‌ی حداکثری از توان تولید داخل  را ضروری برشمرد و گفت: در این رابطه سعی شده همه‌ی ملزومات این پروژه از صنعت تولید داخل  تهیه شود؛ از جمله فیبر، تجهیزات ocdf و odf، کابل و حتی داکت‌های جدید cod که خوشبختانه با تلاش صنعت گران تولید داخل در ماه گذشته، خط تولید این داکت‌ها در کشور راه اندازی شده و از استانداردهای داخلی تاییدیه های لازم را اخذ کرده است.

 

مدیرکل نظارت،آزمایش و تحویل زیرساخت تصریح کرد: تحقق ایران به هاب منطقه و تبدیل شدن کشور به قطب ترانزیتی ارتباطات بین الملل، بروزرسانی و نوسازی بافت شبکه قدیمی فیبرنوری کشور با افزایش ضریب امنیت شبکه‌ی فیبرنوری در سطح کشور، ایجاد زیرساخت‌های  لازم برای پیاده سازی دولت الکترونیک و افزایش پهنای باند اینترنت و اینترانت ملی، از اهداف اصلی این پروژه است.

 

وی کاهش هزینه‌های شرکت، در زمینه‌ی پیگیری‌های مدیریتی و نظارتی را یکی از منافع این پروژه دانست و افزود: مناقصه‌ی اجرای پروژه‌ی 8500 کیلومتر فیبرنوری کشور، پس از طی مراحل قانونی به قرارگاه خاتم الانبیاء که از پیمانکاران با تجربه و قابل اطمینان است؛سپرده شده است.

 

محمدخانی با اشاره به اینکه مسؤولیت این پروژه بر عهده‌ی اداره کل نظارت، آزمایش و تحویل است، افزود: براساس قرارداد، درفاز یک این پروژه حداکثر در یک بازه زمانی 10ماهه، کل مسیرهای باقیمانده برنامه چهارم توسعه که ازسخت‌ترین مسیرهابوده است (به ویژه پروژه EPEG) به طول 2400 کیلومتر، به بهره برداری خواهد رسید.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.