کد مطلب: 

15709

معاون بازاریابی جیرینگ، در گفت‎وگو با سیتنا: دغدغه‎ی بانک مرکزی ایجاد امنیت در پرداختی‎های تلفن همراه است

معاون بازاریابی جیرینگ، در گفت‎وگو با سیتنا: دغدغه‎ی بانک مرکزی ایجاد امنیت در پرداختی‎های تلفن همراه است

معاون بازاریابی جیرینگ، تاکید کرد: یکی از ملاحظات بانک مرکزی در حوزه‎ی پرداخت از طریق تلفن همراه، به طور قطع مسایل امنیتی است.

 

"دیاکو نوروزی" در گفت‎وگو با خبرنگار سازمان خبری سیتنا، اظهار داشت: صنعت بانکداری سال‎هاست که در این کشور وجود داشته است و  هم اکنون استانداردهای شتاب بانکی و شاپرک که مختص تراکنش‎های بین PSPهاست تدوین شده است. در حقیقت سرویس گیرنده‎ها و سرویس دهنده‎ها بر اساس استانداردهای موجود مشغول به فعالیت بوده و هستند.

وی، ادامه داد: در خصوص پرداخت از طریق تلفن همراه و یا همان mobile Payment، چون حوزه‎ی جدیدی در صنعت بانکداری به شمار می‎رود هیچ گاه به طور جدی با آن برخورد نشده بود، لذا بانک مرکزی با ظرافت و ذکاوت خاصی در حقیقت به دنبال این است تا بتواند سازوکارهای مناسبی را برای حوزه‎ی پرداخت از طریق تلفن همراه تدوین نموده تا در نهایت بتوانیم سرویس دهی پرداخت در حوزه‎ی تلفن همراه را آغاز و به ثمر برسانیم.

معاون بازاریابی جیرینگ، تاکید کرد: هم اکنون در حال همکاری با بانک مرکزی هستیم تا هرچه سریع تر بتوانیم این مرحله را پشت سر گذاشته و به این توفیق نایل شویم.

 

وی در خصوص مباحث امنیتی خدمات ارائه شده بر بستر تلفن همراه، گفت: یکی از ملاحظات بانک مرکزی در حوزه‎ی پرداخت از طریق تلفن همراه، به طور قطع مسایل امنیتی است. امنیت واژه‎ای است که هم ما و هم بانک مرکزی برای ارائه‎ی سرویس و پرداخت از طریق تلفن همراه به دنبال آن هستیم.

وی، افزود: جیرینگ تیمی متشکل از متخصصین را مامور کرده تا بر روی حوزه‎ی امنیت این سرویس مطالعات لازم را انجام داده و بانک مرکزی هم سازوکارهای خود را در این خصوص دنبال می‎کند و در حال حاضر تنها چالش اصلی در حوزه‎ی امنیت این سرویس است که با خبرهای خوبی که شنیده‎ایم، این مساله به زودی حل خواهد شد.

معاون بازاریابی جیرینگ، در ادامه خاطرنشان کرد: در مساله‎ی پرداخت از طریق تلفن همراه، جیرینگ و بانک مرکزی در یک سو در حال حرکت هستند و جیرنگ به خاطر داشتن دانش و اطلاعات در این حوزه و بانک مرکزی هم به دلیل دارا بودن تجربه‎ای طولانی در حوزه‎ی پرداخت در بازار مشغول به فعالیت بوده و صاحب نظر است.

وی، افزود: این برآوردی است که حاصل همپوشانی جیرینگ و بانک مرکزی است و این پروژه در حال جلو رفتن است و انشاء الله به زودی به نتیجه خواهد رسید، لذا دغدغه‎ی اصلی بانک مرکزی فراهم آوردن امنیت روی این بستر است و ما هم به دنبال مرتفع شدن این موضوع هستیم تا بتوانیم خدماتمان را گسترش دهیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-07-15 05:16

دیدگاه‌ها

تصویر لرستانی
به نظر بنده رویکرد همراه اول و نهایتا جیرینگ باید فضای تعاملی با بانکها و PSP ها باشه، متاسفانه ما همیشه شاهد نگاه از بالا به پایین توسط همراه اول و جیرینگ بوده ایم، صحبتهای جنابعالی نشان از این داره که جیرینگ وارد فضای تعامل داره میشه، اما امیدواریم پوپولیستی نباشه، هر چند بنده به شخصه یه چندباری جنابعالی و جناب طلوع رو بیشتر زیارت نکردم اما فکر می کنم این بار تعاملات شما رنگ و بویی تازه در فضای همکاری پیداکرده، من الله التوفیق.
ارسال شده توسط لرستانی در 11 دى 48 - 04:03
تصویر Anonymous
با سلام ضمن اینکه بابت افطاری شب گذشته جیرینگ تشکر می کنم، عارض شدم که بگم برندینگ جیرینگ چرا فقط در فضای روابط عمومی است ؟؟؟ پس فضاسازی و ترویج برای مصرف کننده نهایی کی موقعش میشه...؟
ارسال شده توسط Anonymous در 11 دى 48 - 04:03
تصویر مازیار عربشاهی
باور بنده بعنوان یه عضو فعال در شبکه بانکی کشور اینه رویکرد حضرتعالی کاملا در جهت تعامل با بانک مرکزیست، لذا سیاست گذاری جیرینگ برای اولین بار رنگ و بوی دوستی و تعامل گرفته با حضور حضرتعالی، توفیق برای شما و جیرینگ آرزومندیم
ارسال شده توسط مازیار عربشاهی در 11 دى 48 - 04:03

افزودن دیدگاه جدید