کدخبر :15585 پرینت
17 تیر 1393 - 17:01

پای اسپانسرها به برنامه «ماه عسل» هم باز شد!

متن خبر

دامنه فعالیت‌های بازرگانی صداوسیما حالا به لحظات ملکوتی افطار و اذان مغرب در ماه مبارک رمضان نیز رسیده است. این‌ بار برنامه تلویزیونی «ماه‌ عسل» در شبکه سوم سیما که همواره طی سال‌های اخیر حاشیه‌ساز و انتقاد‌برانگیز بوده و با هدف تولید برنامه‌هایی با «تم» مذهبی هر روز در ماه رمضان در ساعات ملکوتی پیش از اذان مغرب روی آنتن می‌رود، به حیاط‌خلوت حامیان مالی شبکه سه سیما تبدیل شده است.

به گزارش سیتنا، روزنامه «شرق» با این مقدمه نوشت: در هفته‌ای که گذشت این برنامه تلویزیونی با اجرا و تهیه‌کنندگی «احسان علیخانی» میزبان سه میهمان متفاوت بود؛ مرد سرایداری از کرج که برنده خودروی «لکسوس» 260 میلیون‌تومانی شده بود، نوجوان اهل شهرستان سلماس در استان آذربایجان‌ غربی که برنده خودروی «بنز» 300 میلیون‌تومانی شده بود و نوجوان تبریزی که برنده 110 میلیون‌تومان جایزه نقدی شده بود.

اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که میزبان سه برنده خوش‌شانس حاضر در این برنامه، نه احسان علیخانی و مسئولان برنامه «ماه‌عسل» بلکه حامیان مالی این برنامه هستند که هر کدام طی سال‌های اخیر جداگانه برنامه‌های تبلیغاتی مجزا و به‌صورت پخش زنده در شبکه سوم سیما داشته‌اند.

کاظم اسفندیاری میهمان اول برنامه «ماه‌ عسل» همان برنده خودروی «لکسوس»260 میلیونی یکی از شرکت‌های تولید و توزیع‌کننده آبمیوه است. میهمان دوم این برنامه، مهدی تاج‌بخش که با پدرش در برنامه «ماه‌ عسل» حضور یافت، همان برنده خودروی 300 میلیون‌تومانی بنز از سوی یکی از شرکت‌های تولید و توزیع‌کننده برنج و چای است و برنده سوم یعنی ابوالفضل حیدری که به‌ جای او برادرش در برنامه «ماه‌ عسل» حضور یافت، برنده جایزه 110 میلیون‌تومانی یکی از شرکت‌های تولید‌کننده برنج است.

حضور برندگان مسابقات قرعه‌کشی این سه شرکت در برنامه «ماه‌ عسل» که مدعی اجرای برنامه‌هایی با تم مذهبی در ساعات افطار در ماه مبارک رمضان است در حالی است که این سه شرکت، آگهی‌های تبلیغاتی به‌صورت مجزا و برخی به‌صورت برنامه زنده در شبکه سوم سیما داشته‌اند.

اما آنچه دامنه انتقاد‌ها از برنامه «ماه‌ عسل» به‌دلیل دعوت از این برندگان را گسترده‌تر می‌کند، بهره‌برداری تبلیغاتی از این برنامه و تبدیل خوش‌شانسی برندگان به اسم «لطف و مرحمت خدا» در ساعات افطار در ماه مبارک رمضان است؛ به‌طوری‌ که در ابتدای این برنامه، احسان علیخانی، مجری و تهیه‌کننده برنامه «ماه‌ عسل»، در توضیح دلایل حضور میهمانان این برنامه به‌طور غیرمستقیم به روابط بازرگانی حاکم در برنامه اشاره می‌کند و می‌گوید: «میهمان حاضر یک ماشین خفن برنده شده، اومدم اسم ماشین رو بگم، دیدم باید فاکتور بازرگانی بدم، نگفتم.» در ادامه برنامه اما میهمان حاضر به چگونگی برنده‌شدن خودروی لکسوس 260 میلیونی اشاره می‌کند و می‌گوید: «من سرایدار مدرسه هستم، یک «پراید» داشتم که به‌دلیل بیماری مادرم فروختم و درست در روز مادر برنده جایزه خودروی لکسوس شدم.» او در ادامه تاکید می‌کند: «گرفتار بودم و با خدا درد دل می‌کردم و گفتم خدایا یه کاری برای ما انجام بده و همان‌شب هم جایزه را بردم و از خدا شرمنده شدم که جایزه را به من داد.» پس از آن احسان علیخانی، مجری برنامه این سوال را مطرح کرد که «فکر می‌کنی دلیل اصلی‌ای که 260 میلیون را بردی چه بود؟» و میهمان برنامه پاسخ داد: «دعای مادر و لطف خدا بود.»

با این حال گره‌ خوردن اهداف تبلیغاتی برنامه «ماه‌ عسل» برای سه شرکت فعال در حوزه مواد غذایی با اعتقادات مذهبی مردم در ساعات افطار ماه رمضان، به اینجا نیز ختم نشد و مجری برنامه گام بلندتری برداشت و در حالی که تبلیغ محصولات یکی از شرکت‌های اعطا‌کننده بنز 300 میلیونی زیرنویس می‌شد، عنوان کرد: «بعضی‌وقتا همه‌ چیز رو گره می‌زنیم به شانس اما به‌طور حتم اگر ما به قاعده نظام کائنات و خداوند اعتقاد داشته باشیم، حتما باید اعتقاد پیدا کنیم به حکمتش.»

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.