کدخبر :1453 پرینت
14 بهمن 1390 - 20:24

مراقب کلاهبرداران تلفنی و اینترنتی باشید!

متن خبر

افزایش جرایم مربوط به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی از جمله مواردی است که ذهن بسیاری از افراد به ویژه صاحبان اصناف دارندگان دستگاه‌های کارتخوان را به خود مشغول کرده است. در همین راستا پلیس هشدارهایی را به شهروندان ارائه داده است.

 

به گزارش سیتنا، سرهنگ بارونی رییس پلیس آگاهی استان بوشهر در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به افزایش آمار کلاهبرداری تلفنی و اینترنتی از شهروندان گفت: عده‌ای از متهمان پس از برقراری تماس تلفنی با صاحبان اصناف و معرفی خود به عنوان مامور ادارات دولتی مدعی می‌شوند که قصد خرید از این واحدها یا پرداخت تسهیلاتی نظیر وام و ... به آنها را دارند.

 

رییس پلیس آگاهی استان بوشهر ادامه داد: این افراد پس از جلب اعتماد صاحبان صنوف اعلام می‌کنند که قصد خرید دارند و اما نمی‌توانند مراجعه حضوری داشته باشند.

 

بارونی با بیان اینکه متهمان افراد مالباخته را به سمت دستگاه کارتخوان یا عابربانک هدایت می‌کردند، خاطرنشان کرد: در ادامه آنان از این افراد می‌خواهند به دلیل کامل نبودن امکانات بانکی با زبان فارسی، زبان دستگاه را به انگلیسی تغییر دهند و موجودی حساب خود را به آنان اعلام کنند.

 

وی افزود: در ادامه این افراد پس از اطلاع از موجودی حساب مالباختگان با سوء استفاده از آشنا نبودن آنان به زبان انگلیسی وی را به سمت عملیاتی هدایت می‌کنند که به موجب آن مبالغی را به حسابشان واریز می‌شود و پس از ارتباط خود را قطع می‌کردند.

 

به گفته بارونی برخی از این متهمان هنگام انجام عملیات بانکی با صحبت‌کردن از موارد مختلف تمرکز صاحب حساب را برهم می‌زنند تا آنان متوجه اقدام فریبکارانه و سودجویانه آنان نشود.

 

رییس پلیس آگاهی استان بوشهر با اشاره به بروز موارد مختلف کلاهبرداری تلفنی و اینترنتی در این استان به ایسنا گفت: در یک مورد که منشاء آن خارج از بوشهر در استان‌های فارس، خوزستان و تهران بود متهمان با استفاده از حساب اقوامشان اقدام به کلاهبرداری می‌کردند و به همین دلیل یافتن آنان برای پلیس سخت بود که خوشبختانه دستگیر شدند.

 

بارونی در پایان با هشدار به شهروندان مبنی بر مراقبت از حساب‌های بانکی‌شان از آنان خواست در صورت مواجهه با چنین مواردی مراتب را سریعا به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اعلام کنند. 

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.