کدخبر :1429 پرینت
12 بهمن 1390 - 06:05

لزوم پاسخگویی مسؤولان اپراتور دوم در خصوص مزاحمت‌های تلفنی

متن خبر

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به ایجاد مزاحمت‌های تلفنی از سوی برخی از مشترکان اپراتور ایرانی- خارجی ام تی ان ایرانسل، اعلام کرد: این اتفاق یک آسیب اجتماعی است که مسؤولان این اپراتور باید پاسخگو باشند.

 

به گزارش سیتنا، سید جواد زمانی در گفت‌وگو با خبرنگار سازمان خبری با بیان اینکه هر روز شاهد پیشرفت علم و فناوری هستیم و نمایش شماره تلفن بر روی گوشی در هنگام تماس نمونه بارز پیشرفت در این عرصه است، اظهار داشت: اما برخی افراد با  نادیده گرفتن این چنین فناوری هایی اقدام به مزاحمت های تلفنی می کنند.

وی با بیان اینکه در مواردی مشاهده شده مزاحمت‌های تلفنی  منجربه اتفاقات ناخوشیندی همچون طلاق در زندگی افراد می‌شود، افزود: مسئولان  مخابرات و  اپراتورهای تلفن همراه باید با این مساله برخورد کنند.

زمانی اعلام کرد: چنانچه مسئولان مانع از بروز چنین اقداماتی نشوند، مزاحمت های تلفنی روز به روز بیشتر  خواهد شد و این امر می تواند اتفاقات ناگواری را برای همگان با خود به همراه بیاورد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه سیم‌کارت هایی که توسط اپراتورها توزیع می‌شود باید شناسنامه دار باشد به دلیل  اینکه اپراتور ها در برابر مردم و قانون متعهد هستند،  افزود: در غیر اینصورت این اقدام اپراتورها بر خلاف عقل، قانون و شرع است.

وی با تایید این مطلب که پیگیری مزاحمت های تلفنی که  برخی از اپراتورها بسیار دشوار است، گفت: افراد با مراجعه به دادگستری های می توانند وضعیت مزاحمت های تلفنی خود را پیگیری کنند که این اقدام می تواند در شرایط حاضر تنها راهی باشد که مانع از ایجاد برخی از مزاحمت های تلفنی باشد.

زمانی با تاکید بر اینکه کمیسیون اجتماعی مجلس در کوتاه ترین زمان مزاحمت های تلفنی که از سوی برخی از مشترکان تلفن همراه انجام می شود را پیگیری می کند، اعلام کرد: مسئولان اپراتور ایرانی خارجی ام تی ان ایرانسل  باید در این زمینه پاسخگو باشند.  

 

اگرچه مدیرعامل اپراتور دوم مدعی است که در شبکه این اپراتور هیچ سیم‌کارت بدون هویتی وجود ندارد، ولی حجم بالای شکایات مردمی از مزاحمت های تلفنی دارندگان سیم‌کارت ایرانسل- ام تی ان حاکی از این موضوع است که با وجود هویت دار بودن سیمکارت های اپراتور دوم احتمالا این حجم بالای مزاحمت ها از سوی مشترکانی صورت می گیرد که سیم‌کارت به نام خودشان در شبکه ثبت نشده است و این موضوع حاکی از نابسامانی مدیریت مشترکان از سوی مدیران اپراتور ایرانی خارجی ام تی ان ایرانسل است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.