کدخبر :137 پرینت
26 مرداد 1390 - 10:51

اپل، «ثروتمندترین کمپانی» جهان با ۳۳۷ میلیارد دلار سرمایه

متن خبر

اپل که در سال ۱۹۷۶ توسط استیو جابز پایه‌گذاری شد، اکنون در سال ۲۰۱۱ با کنار زدن اگزون موبیل، غول نفتی آمریکا، عنوانی را از آن خود کرده که پیش از این کمپانی‌های دیگری نظیر مایکروسافت و جنرال‌الکتریک در اختیارش داشتند.
به گزارش سازمان خبری سیتنا، دویچه وله تاکید کرد که از سال ۲۰۰۵ تا کنون، این عنوان در اختیار اگزون موبیل بوده. پترو چاینا، بزرگ‌ترین کمپانی چینی در حوزه انرژی و پترو براس، کمپانی نفتی برزیلی، از دیگر رقبای جدی اپل برای کسب عنوان «ثروتمندترین کمپانی جهان» بوده‌اند. به همین دلیل می‌توان این رکورد اپل را سبقت تاریخی نوآوری‌های تکنولوژیک از کمپانی‌های نفتی و غول‌های‌ حوزه انرژی در جهان دانست.
این ارزش سهام کمپانی اپل است که امروز نشان می‌دهد از همه رقبای جهانی خود پیشی گرفته است. به‌رغم سقوط ارزش سهام در هفته‌های اخیر در بازارهای بورس جهان، هر سهم این کمپانی نزدیک به ۳۶۴ دلار ارزش دارد و سرمایه تجاری آن چیزی در حدود ۳۳۷ میلیارد دلار برآورد شده است.
اپل سال گذشته، با سبقت گرفتن از مایکروسافت، تبدیل به بزرگ‌ترین، قدرتمندترین و موثرترین بازیگر حوزه فن‌آوری در آمریکا شد و حالا کمپانی استیو جابز که ۱۵ سال پیش برای بقا می‌جنگید و با شرایطی دشوار روبرو شده بود، در صدر جایگاه کمپانی‌های متمول دنیا قرار گرفته است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.