کدخبر :1333 پرینت
01 بهمن 1390 - 22:27

"اپل" در راه تسخیر بازار کتاب‌های درسی دیجیتال

متن خبر

شرکت اپل در تلاش است با ورود به بازار کتاب‌های درسی دیجیتال در آمریکا، نظام آموزشی این کشور را متحول کند. این شرکت اخیراً نرم افزاری با عنوان آی بوک 2 (iBook 2) را روانه بازار کرده است و می‌کوشد جایگاه برتر این بازار را به محصولات آیپد خود اختصاص دهد.

 

به گزارش سیتنا از رویترز، اپل در طراحی این نرم افزار با ناشران و شرکت‌های بزرگی همچون پیرسون پی ال سی، مک گراو هیل و هوفتون میفلین که بیش از 90 درصد از بازار کتاب‌های درسی در آمریکا را در اختیار خود دارند، همکاری کرده است. ناشران نیز از اقدام اپل استقبال کرده و گفته‌اند ورود این شرکت به بازار کتاب‌های درسی دیجیتال می‌تواند این بازار را متحول کند و توجهات را از محتوا به سمت سخت‌افزارها تغییر دهد.

 

ایسنا نوشت: اولین برنامه اپل پس از عرضه آی بوک 2 این است که دانش آموزان و دانشجویان را ترغیب کند کتاب‌های درسی خود را از طریق این نرم‌افزار خریداری کنند. شرکت اپل اعلام کرده است کاربران می‌توانند این نرم‌افزار را به صورت رایگان بر روی آیپدهای خود نصب کنند و از این پس کتاب‌های درسی خود را بر روی آن مطالعه کنند. برآوردهای اپل نشان می‌دهد هم اکنون در آمریکا بیش از یک و نیم میلیون دانش آموز و دانشجو در آمریکا یک دستگاه آیپد دارند.

 

مدیر عامل انتشارات مک گراو هیل نیز اعلام کرده است 25 درصد از قیمت هر کتاب درسی دیجیتال که کاربران از طریق آی‌بوک 2 خریداری می‌کنند، سهم اپل خواهد بود.

 

ورود اپل به بازار نظام آموزشی آمریکا یکی از مهم‌ترین طرح‌های ناتمام استیو جابز بود که با مرگ او ناتمام نماند. استیو جابز در زمان حیاتش ارزش بازار نظام آموزشی آمریکا را سالانه 8 میلیارد دلار برآورد کرده بود. اپل با عرضه آی‌بوک رقابت جدیدی را با شرکت‌هایی مثل آمازون که در عرضه محتواهای دیجیتال سابقه طولانی‌تری دارند، آغاز کرده است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.