کدخبر :13235 پرینت
14 اسفند 1392 - 11:33

رئیس کمیسیون صنایع مجلس: ادارات کل ICT در استان‎ها، نقشی محوری در پیگیری برنامه‎های مجلس دارند

متن خبر

رئیس کمیسیون صنایع و معادن به نقش کلیدی ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات، در پیگیری و اجرائی کردن برنامه های مصوب وزارت ارتباطات و مجلس شورای اسلامی تاکید کرد و گفت: ادارات کل ICT به عنوان بازوی اجرایی وزارت ارتباطات در تحقق برنامه های دولت الکترونیک جایگاه ویژه ای دارد.

به گزارش سیتنا، دکتر رضا رحمانی در دیدار از اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان آذربایجان شرقی، گفت: به حوزه ارتباطات نمی توان به چشم یک بخش نگاه کرد، بلکه ارتباطات یک بستر وسیع است که سایر تبعات اجتماعی، فرهنگی و اجتماعی را نیز در بر می گیرد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر، اسکو با اشاره به برنامه های وزارت ICT،در تحقق دولت الکترونیک، شهروند الکترونیک و شهر الکترونیک گفت: همکاری و هماهنگی بین ادارات کل با سازمان ها و نهادهای مرتبط با طرح دولت الکترونیک بسیار مهم است.

 

وی پیشرفت و رشد اقتصادی در کشور را مرهون پیشرفت حوزه ارتباطات وفناوری اطلاعات دانست و گفت: انجام پروژه های تحقیقاتی مشترک بین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، پژوهشگاه ارتباطات و اداره کل ICT استان با دانشگاه های تبریز، سهند و مراکز علمی آذربایجان شرقی می تواند در دستیابی به اهداف کشور در این راستا کمک کند.

 

رحمانی همچنین بر لزوم حمایت از طرح ارائه شده اداره کل ICT استان مبنی بر ایجاد شهرک صنعتی ICT در آذربایجان شرقی و حمایت از تولیدات نرم افزاری بخش خصوصی استان با طرح ارائه شده اداره کل ICT این استان موافقت کرده و قول مساعدت مبنی بر حمایت مجلس شورای اسلامی از این طرح ها را داد.

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی نیز در ادامه این جلسه، به جایگاه حاکمیتی این اداره کل در استان آذربایجان اشاره کرد و گفت: افتتاح خط ارتباطی عمومی تلفن در 37 روستای صعب العبور و محروم استان ، همکاری با دانشگاهها و امضای تفاهم نامه های همکاری با مراکز علمی از جمله فعالیت های این اداره کل بوده است.

 

مهندس حسین زاده همچنین خواستار حمایت های نمایندگان مجلس شورای اسلامی در استان آذربایجان شرقی شد تا گام های اساسی برای توسعه ICT در استان برداشته شود.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.