کدخبر :1303 پرینت
29 دی 1390 - 20:41

غفلت از انقلاب دیجیتال، "کداک" را به ورشکستگی کشاند

متن خبر

شرکت آمریکایی ایستمن کداک (Eastman Kodak) که انقلاب دیجیتال را در خواب گذراند، روز پنجشنبه (۱۹ ژانویه/ ۲۹ دی) به شایعات اخیر در مورد خود پایان داد و رسما اعلام ورشکستگی کرد.

 

به گزارش سیتنا، شرکت آمریکایی کداک که زمانی از پیشگامان عرصه عکاسی بود، طی سال‌های اخیر هرگز موفق به جبران عقب‌ماندگی‌اش نشد؛ به این ترتیب تاریخ ۱۳۱ ساله‌ی شرکتی که نخستین دوربین عکاسی خود را در سال ۱۸۸۸ به بازار عرضه کرد و چندین دهه نماد عکاسی بود، رو به پایان نهاد.

 

در شرح تاریخه این شرکت به نقل از دویچه وله می‌توان نوشت که کداک با عرضه‌ی حلقه‌ی فیلم عکاسی به بازار انقلابی در عرصه‌ی این هنر و صنعت رقم زد، از انقلاب دیجیتال اما غفلت کرد و همین موضوع هم به شکستش انجامید. پس از تغییرات شگرفی که دنیای عکاسی با انقلاب دیجیتال به خود دید، کداک رفته رفته از سوددهی فاصله گرفت و عملا از سال ۲۰۰۸ به شرکتی زیانده تبدیل شد.

 

این شرکت آمریکایی از سال ۲۰۰۳ به تدریج ۱۳ کارخانه و ۱۳۰ آزمایشگاه خود را تعطیل و ۴۷ هزار کارمند خود را از کار برکنار کرد.

 

دست‌اندرکاران کداک اعلام کرده‌اند که این شرکت وامی ۹۵۰ میلیون دلاری دریافت کرده که هزینه‌های آن را تا پایان روند قانونی ورشکستگی تأمین می‌کند. برآورد می‌شود که روند یادشده در سال ۲۰۱۳ به پایان برسد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.