کدخبر :1286 پرینت
28 دی 1390 - 10:08

مزایای سیم‌کارت‌های ودیعه‌دار چیست؟

متن خبر

بر اساس آخرین اعلام، ودایع مشترکان تلفن همراه و ثابت هم‌چنان نزد شرکت مخابرات باقی می‌ماند و مشترکانی که ودایع آنان نزد شرکت مخابرات بماند، می‌توانند از مزایای ودایع خود استفاده کنند.

 

به گزارش سیتنا به نقل از ایسنا، سال 1385 که مبلغ ثبت‌نام سیم‌کارت‌های دائمی همراه اول با کد 0912 به 288 هزار تومان رسید، از این مبلغ، 150هزار تومان به‌عنوان ودیعه، 40 هزار تومان به‌عنوان توسعه مخابرات روستایی و همین مقدار به‌عنوان هزینه نصب و 57 هزار تومان به‌عنوان مالیات در نظر گرفته شده بود که بعد از اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده این رقم‌ها تغییر کرد و 120 هزار تومان به‌عنوان هزینه اتصال به شبکه، 3600 تومان به‌عنوان مالیات و 160 هزار تومان به‌عنوان ودیعه اختصاص یافت.

 

مزایای ودایع تلفن همراه دائمی و تلفن ثابت شامل استفاده از تعرفه پایین‌تر مکالمات تا سقف 20 درصد، اعتبار مکالمه تا سقف ودیعه و استفاده از رومینگ بین‌الملل بدون سپردن ودیعه جدید است. هم‌چنین مشترکانی که ودیعه آنان نزد شرکت مخابرات باقی بماند، درصورت داشتن بدهی تا سقف ودیعه، تلفن آنان قطع نخواهد شد.

 

چنانچه مشترکان به هر دلیلی نتوانند یا نخواهند از تلفن ثابت یا همراه خود استفاده کنند، می‌توانند با مراجعه به امور مشترکین شرکت مخابرات با تحویل سیم‌کارت یا خط تلفن ثابت خود، ودیعه در اختیار مخابرات را دریافت کنند.

 

بنا بر اعلام، این ودایع پس از کسر مالیات و هزینه نصب و سهم دولت به مشترکان پرداخت خواهد شد. به‌عنوان مثال افرادی که تلفن همراه خود را با قیمت 440 هزار تومان خریداری کرده‌اند، 288 هزار تومان ودیعه نزد مخابرات دارند و این مبلغ را دریافت خواهند کرد.

 

اما سقف اعتبار سیم‌کارت‌های همراه اول با کد 0910 به مبلغ 20 هزار تومان است یعنی اگر صورت‌حساب مشترک به 20 هزار تومان برسد، خطش درصورت نپرداختن قبض یک طرفه می‌شود و از سوی دیگر مشترک می‌تواند برای افزایش اعتبار از 50 هزار تومان به بالا، اعتبار خود را افزایش دهد که این به‌صورت پلکان‌های 50 هزار تومانی است، یعنی می‌تواند اعتبارش را 50 هزار تومان، 100 هزار تومان به بالا افزایش دهد.

 

اما تفاوت دیگری که این سیم‌کارت‌ها با سیم‌کارت‌های کد 0912 دارند، بحث رومینگ‌شان است که به‌صورت پیش فرض فعال نیست و مشترک برای استفاده از رومینگ باید با سپردن اعتبار این سرویس را فعال کند اما میزان تعرفه خدمات، مکالمات، آبونمان و سرویس‌های ویژه و مکمل در این سیم‌کارت‌ها مشابه سیم‌کارت‌های دائمی 0912 همراه اول است.

 

هم‌چنین سیم‌کارت‌های دائمی با کد 0910 ودیعه ندارند اما سیم‌کارت‌های 0912 از ودیعه برخوردارند و انتخاب خرید هر یک از این سیم‌کارت‌ها برعهده خود مشترک است.

 

سیم‌کارت‌های 150 هزار تومانی که با کد 0910 عرضه می‌شوند، قبل از اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده به این قیمت عرضه می‌شدند که 120 هزار تومان، هزینه حق اتصال و 30 هزار تومان مالیات بود اما پس از اجرای این قانون، هزینه مالیات این سیم‌کارت‌ها از 30 هزار تومان به 3 هزار و 600 تومان کاهش یافت و از آن پس این سیم‌کارت‌ها به قیمت 123هزار و 600 تومان عرضه می‌شوند. 

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.