کدخبر :1278 پرینت
27 دی 1390 - 13:41

پخش زنده‌ی تلویزیونی نیم ساعت بعد از ضبط !

متن خبر

درست است که یکی از امتیازهای بی رقیب پخش یک مسابقه فوتبال زنده بودن آن است این که مخاطب همراه با بازیکنان و تماشاچیان استودیوی هیجان یک بازی را درک کند و با آن همراه شود، اما واقعا پخش حواشی یک بازی مثل مصاحبه با مربیان هم به همین اندازه زنده بودنش مهم است؟  به اندازه‌ای که حتی به خاطرش تماشاچی را حتی به اندازه چند دقیقه گمراه کرد؟

 

به گزارش سیتنا به نقل از مرکز رسانه‌ای ورزش ایران، ماجرا از جایی شروع شد که در پایان بازی تیم های استقلال و مس کرمان، برنامه فوتبال برتر در ادامه روند قابل تقدیر خود قصد داشت تا با مربیان دو تیم گفت‌وگویی را انجام دهد که زمان پخش اخبار ورزشی فرا رسید. این زمانی بود که عادل فردوسی پور اعلام کرده بود می خواهد با سرمربیان دو تیم گفت و گو کند. بعد از اخبار و پخش آگهی ها ، در استودیوی برنامه، مزدک میرزایی دقایقی را با مرتضی محصص درباره نقد فنی بازی سخن گفت و محصص بخشی از حرفهایش گفت:« به هر حال من کارشناس داوری نیستم و نمی دانم که حرف های پرویز مظلومی درباره صحنه مشکوک به پنالتی چقدر صحت دارد.» او زمانی این را می گفت که هنوز مصاحبه های مربیان دو تیم پخش نشده بود . لحظه ای بعد مزدک میرزایی درحالی که روی برنامه ؛ آرم زنده حک شده بود گفت:« حالا به ورزشگاه آزادی می رویم و گفت و گوی عادل را با باژویچ می شنویم. عادل جان سلام!»

 

این پایان قصه نبود و بعد از مصاحبه عادل و بلاژ چون می‌گفت:« مظلومی به دلیل شعارهایی که در ورزشگاه داده شده به رختکن رفته و باید تلاش کنند او را برگردانند. » بین دو مصاحبه فاصله ای افتاد و کمی مزدک حرف زد تا یکباره بگوید:« فکر کنم مظلومی آمده و عادل با او مصاحبه می‌کند.» و بعد مصاحبه عادل به عنوان ارتباط زنده پخش شد و این درست زمانی بود که مظلومی داشت در کنفرانس مطبوعاتی برای خبرنگاران سخن می‌گفت!

 

علت اینکه چرا وقتی می شود اعلام کرد این گفت‌وگوهای اختصاصی را با چند دقیقه و یا حتی نیم ساعت تاخیر، روی آنتن می‌برند را مسؤولان گروه ورزش شبکه سوم تاکید دارند «زنده نمایی» کنند را تهیه کننده برنامه فوتبال برتر یعنی مهدی هاشمی به خبر آنلاین اینگونه توضیح می دهد :« ببخشید اما حالا مگر چه اتفاقی افتاده؟ ما مصاحبه مظلومی را ضبط شده روی آنتن بردیم . موضوع هم این بود که چون بچه ها دستگاه SNG را خاموش کرده بودند ، چاره ای غیر از ضبط حرفهایش نداشتیم. او زمانی که ما روی آنتن بودیم نیامد و به رختکن رفت اما ...»

 

اگرچه مصاحبه بلاژویچ هم بلافاصله بعد از بازی و در زمان پخش اخبار ورزشی ضیط شده بود اما واقعا چه اصراری بر پخش زنده این مصاحبه ها وجود دارد مطمئنا خواست مخاطبان شنیدن صحبت های مربیان است که حالا چه زنده و چه با کمی تاخیر به خواسته خود می رسند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.