کدخبر :1271 پرینت
26 دی 1390 - 21:39

وزیر ارتباطات: توسعه‌ی قوانین باید به موازات توسعه‌ی ICT صورت گیرد

متن خبر

در طول برنامه پنجم توسعه شاهد توسعه بسیاری در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات خواهیم بود که باید قوانین و مقررات این حوزه نیز به موازات آن گسترش پیدا کند.

به گزارش سیتنا از روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات ایران، ‌دکتر رضا تقی پور در کمیته تخصصی حقوقی و قوانین ناظر بر فضای مجازی کارگروه فاوا ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: باید با تدوین قوانین و مقررات مناسب از منافع مردم و کشور در برابر آسیب های احتمالی موجود در فضای مجازی حفاظت کنیم.

وی افزود: حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به دلیل ماهیتش شاهد تغییرات زیاد و رخدادهای جدید می باشد که این فضا نیاز به قوانین و مقررات جدید نیز دارد.

وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس باید قوانین مورد نیاز در این حوزه با سرعت و دقت کافی تدوین شده و کیفیت مدنظر قرار گیرد و از سوی دیگر مباحث جدید در آن پیش بینی شود.

رئیس کارگروه فاوا با بیان این مطلب که برای تدوین قوانین در این حوزه باید فعالیت‌های ترکیبی انجام شود، تصریح کرد: تدوین کنندگان مقررات حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات باید با در نظر گرفتن موارد حقوقی و همچنین جزئیات فنی موجود در ICT اقدام به جرم شناسی و طراحی قوانین در این بخش کنند.

وی تاکید کرد: دنیای مجازی وسیع تر از دنیای فیزیکی است و باید به موازات قوانین موجود در فضای حقیقی، قوانین دنیای مجازی نیز پیش بینی شود.

دکتر رضا تقی پور، کمیته حقوقی و قوانین را یکی از کمیته های اصلی کارگروه فاوا دانست و گفت: حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به واسطه نرم افزاری بودن آن دارای پیچیدگی های بیشتری است و نیاز به قوانین محکم و قضات آموزش دیده و آشنا به فناوری اطلاعات است.

 

این گزارش حاکی است، سید مرتضی بختیاری،‌ وزیر دادگستری نیز در این جلسه با اشاره به قانون برنامه پنجم اظهار داشت: ظرفیت های قانونی خوبی در همه حوزه ها از جمله فناوری اطلاعات و ارتباطات در برنامه پنجم دیده شده که می بایست این ظرفیت ها مورد اساتفاده قرار گیرد.

وی افزود: وزارت دادگستری و کمیسیون لوایح دولت آمادگی دارد تا موارد ارجاعی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را با اولویت بررسی کند تا خلاء های قانونی موجود در این حوزه مرتفع شود.

 

بر اساس این گزارش،‌ دکتر میرکوهی،‌ رئیس کمیته تخصصی حقوقی و قوانین ناظر بر فضای مجازی کارگروه فاوا در این جلسه گزارشی از فعالیت های در دست اجرا و همچنین روند پیشرفت پروژه های تعریف شده در این حوزه ارائه کرد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.