کدخبر :1243 پرینت
25 دی 1390 - 11:47

کسب بالاترین امتیاز آنتی ویروس 2012 کسپرسکی در تست مستقل کارایی نرم‌افزاری ضدویروس‌ها

متن خبر

آنتی ویروس 2012 کسپرسکی در تست مستقل کارایی نرم‌افزاری ضدویروس‌ها که طی نوامبر 2011 توسط آزمایشگاه تحقیقاتی معتبر AV-Comparatives صورت گرفت، به بالاترین امتیاز دست یافت. این آزمایش متشکل از چندین آزمون مختلف می‌شد که همه آنها آنتی‌ویروس نصب شده روی پی سی را ارزیابی می‌کردند.

 

به گزارش سیتنا از روابط عمومی کسپرسکی در ایران، این آزمون‌ها روی یک رایانه ، شامل یک پردازنده Intel Core i5 و با سیستم عامل ویندوز 7 صورت گرفت. کارکرد و کارایی رایانه با و بدون نصب نرم‌افزار آنتی‌ویروس مورد ارزیابی و سپس دو نتیجه مختلف مورد مقایسه قرار گرفت. ملاک قضاوت کارایی هم تست ترکیبی بود و هم با به کارگیری سناریوهایی که یک کاربر معمولا در حالت واقعی انجام می‌دهد. این سناریوها شامل عملیات متداولی مانند کپی فایل، نصب و اجرای برنامه‌ها، دانلود فایل از اینترنت و ذخیره سازی فایل‌ها می‌شد.

 

در تست ترکیبی، که با استفاده از نرم‌افزار جانبی بنچ‌مارکینگ  PC Mark 7 Professional صورت می‌گرفت، Kaspersky Anti-Virus 2012 اقتدارش را در میان دیگر رقبای پیشرو خود اثبات کرد. کارایی سیستم در وضعیت نصب این نرم‌افزار فقط 1/1 درصد نسبت به حالت بدون آنتی‌ویروسی افت نشان داد. در سناریوهای تست واقعی محصول لابراتوار کسپرسکی به واسطه تاثیر حداقلی‌اش بر کارایی سیستم به امتیاز 90 (بالاترین امتیاز داده شده) دست یافت.

 

در مجموع نتایج، Kaspersky Anti-Virus 2012به بالاترین درجه در این تست +Advanced نایل شد. نکته قابل توجه آن که این آزمایش نشان داد محصولات بسیاری از شرکت‌های دیگر، نظیر مک آفی، بیت دیفندر و ترند مایکرو در مجموع اثر زیادی برکارایی کامپیوتر می‌گذارند.

 

اولگ ایشانوف، مدیر توسعه زیرساخت و جانشین مدیر بخش تحقیقات ضدبدافزاری آزمایشگاه کسپرسکی، در خصوص این نتایج، اظهار داشت: ما در خصوص نسخه 2012 محصولات خانگی‌مان، بیشترین تاکید را بر بهینه‌سازی فرایند پویش فایل‌ها و کمینه‌سازی اثر برنامه‌ ضدویروس بر وظایفی از سیستم عامل چون اجرای برنامه‌ها، بارگذاری فایل‌ها و وبگردی داشته‌ایم. آزمایش‌هایAV-Comparativesثابت کرد راه‌حل‌های ما تا چه حد می‌توانند از یک رایانه بدون اینکه برکارایی آن اثر بگذارند، محافظت نمایند. بنابراین این افسانه درباره محصولات کسپرسکی که به نحو قابل اعتنایی بر منابع سیستمی اثر می‌گذارند، همچنان همان افسانه باقی ماند!

نتایج کامل تست کارایی آنتی ویروس‌ها توسط AV-Comparatives را می‌توانید در سایت این آزمایشگاه مستقل ببینید.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.