کدخبر :1216 پرینت
21 دی 1390 - 16:52

حکیم جوادی: زیرساخت شبکه‌ی ملی اطلاعات تا پایان سال 91 ایجاد خواهد شد

متن خبر

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: تا پایان سال 91 زیرساخت شبکه‌ی ملی اطلاعات تا حد قابل قبولی ایجاد خواهد شد که در این راستا ظرفیت بسیار بالایی برای ارائه‌ی خدمات و محتوا در کشور ایجاد می‌شود.

 

به گزارش سیتنا، مهندس "علی حکیم جوادی" رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در نشست تخصصی همایش نوآوری و تحول اداری، اظهار داشت: شبکه‌ی ملی اطلاعات فرصت مناسبی برای حداکثر استفاده از فناوری اطلاعات است و در این راستا همه‌ی دستگاه‌های ارائه دهنده‌ی سرویس و محتوا باید تمام توان خود را به کاربگیرند همچنین باید سرمایه‌گذاران به این حوزه وارد شوند.

 

وی ادامه داد: در شبکه‌ی ملی اطلاعات سه محور عمده مورد نظر است که اولین محور و لایه بخش زیرساخت است و محور دوم سرویس و خدمات می‌باشد که قسمتی توسط دولت به عنوان سامانه‌های پایه انجام می‌شود و قسمتی دیگر به بخش خصوصی برمی‌گردد.

 

وی، افزود بخش سوم شبکه‌ی ملی اطلاعات مربوط به محتواست که در گذشته مغفول مانده بود اما خوشبختانه در سال‌های اخیر اقدامات جدی در این حوزه انجام شده است و ما قصد داریم که حداکثر فرصت‌های لازم را برای توانمند کردن این حوزه ایجاد کنیم.

 

حکیم جوادی ادامه داد: با توجه به اهداف برنامه‌ی پنجم در زمینه‌ی خدمات الکترونیک، تحول عظیمی در بازار سرمایه ایجاد خواهد شد و پیشنهاد می‌کنیم که سازمان‌ها و ادارات دولتی با در نظر گرفتن بحث‌های امنیتی بتوانند بسیاری از سرویس‌هایشان را به شرکت‌های ارائه دهنده سرویس واگذار کنند.

 

مهندس حکیم جوادی اظهار داشت: ما قطعاً نیازمند سرویس و محتوا هستیم و کشور دارد به آن سمت حرکت می‌کند و در حقیقت ما باید سرویس‌های زیادی ایجاد کنیم. بنابراین بخش سرویس و محتوا بازار وسیع و فرصت‌های با ارزشی برای فعالان این حوزه ایجاد خواهد کرد که باید توسط اپراتورهای موجود انجام شود، منتها باید زمینه‌های قانونی این بستر فراهم شود.

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.