طرح پاکات جامع قبوض؛ ایدهای که زود فراموش شد
طرح آرمانی پاکات جامع قبوض که در آن تمام شرکتها و سازمانها، قبوض خود را در یک زمان و در یک پاکت از طریق شرکت پست به منازل می رسانند با رویکردی که برخی سازمانها در پیش گرفتهاند را باید به فراموشی سپرد.
به گزارش سیتنا از خبرگزاری فارس، دوره اخیر توزیع قبضهای همراه اول، خبرساز بود. در ابتدای این دوره، همراه اول به مشترکان خود اعلام کرد که به دلیل تاخیر در تحویل قبوض، مهلت پرداخت قبضها را افزایش داده و در طی دوره نیز به جای 1 بار، 5 بار صورتحساب مشترکان را از طریق ارسال پیامک اطلاع رسانی کرد.
در گذشته تمامی قبوض شرکت ارتباطات سیار توسط شرکت پست انجام می شد؛ چندی پیش این شرکت، توزیع قبوض در چند منطقه از شهر تهران را از شرکت پست گرفت و به یکی از شرکتهای همکار خود سپرد.
این رویه مدتی ادامه داشت تا اینکه سرانجام طی دوره گذشته صدور صورت حسابهای همراه اول، این شرکت تصمیم گرفت تا برای توزیع تمامی قبوض خود، مستقل عمل کند. این اقدام همراه اول، البته مشکلاتی را نیز برای مشترکان در پی داشت.
ماجرای تاخیر در تحویل قبوض همراه اول به جایی رسید که شرکت پست طی اطلاعیهای خطاب به مردم استانهای تهران و البرز، اعلام کرد: نظر به اختلالات موجود در توزیع قبوض تلفن همراه و تماس های مکرر شهروندان عزیز مبنی بر تاخیر، اشتباه در تحویل و یا عدم دریافت قبوض، شرکت پست جمهوری اسلامی ایران اعلام می کند با توجه به اینکه شرکت ارتباطات سیار راسا و با بهرهگیری از شبکه غیر پستی، قبوض را توزیع می کند؛ بنابر این در این خصوص هیچ گونه مسئولیتی متوجه شرکت پست به عنوان متولی رسمی فعالیتهای پستی نیست.
پس از فسخ توافق، ناصر قدیر کاشانی، مدیر عامل شرکت خدمات اول از شرکتهای همکار همراه اول، به صورت رسمی اعلام کرد که از این پس، قبوض همراه اول در تهران را توزیع خواهد کرد و در سال آینده نیز قبوض استان البرز را توزیع خواهد کرد.
وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا این کار همراه اول، دخالت در فعالیتهای پستی نیست، گفت: قبض موبایل اعلامیه بدهی است و کار شرکت پست، ارسال مرسوله است.
وی ادامه داد: ما یکی از شرکتهای زیرمجموعه همراه اول هستیم و پخش اعلامیه بدهی مشترکان خود را انجام میدهیم.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید