کدخبر :1175 پرینت
18 دی 1390 - 11:02

پروژه پارک آینده در دومین جشنواره صنعت و فناوری اطلاعات رونمایی می شود

متن خبر

دومین جشنواره صنعت، بازرگانی و فناوری اطلاعات با حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات 20 تا 22 دی ماه در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد تهران برگزار می شود.

به گزارش سیتنا، "حمیدرضا قجر" دبیر کمیته تخصصی دومین جشنواره صنعت، بازرگانی و فناوری اطلاعات در گفتگو با ستاد اطلاع رسانی جشنواره با بیان اینکه براساس آمارهای ارائه شده از وزارت امور خارجه 13 درصد از حجم توریست به ایران مربوط به بازدید از اتفاقات حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است، اظهار داشت: در کشورمان مغزافزارها و انسان افزارهای ویژه ای وجود دارد که بخش زیادی از آنها در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات کار می کنند.

وی با بیان اینکه 4 درصد اختراعات در آمریکا مربوط به ایرانی ها است، تجاری سازی دستاوردهای تجاری در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و نیز شناسایی و تجمیع بنیه اطلاعاتی را از جمله اهداف برپایی دومین جشنواره صنعت، بازرگانی و فناوری اطلاعات عنوان کرد و گفت: تلاش این است تا با برگزاری این جشنواره به ماموریت دولت و حاکمیت در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات کمک کنیم.

قجر با بیان اینکه در بخش مقالات، بهترین مقالات انتخاب شده طرح های تلفیقی صنعت و فناوری خواهد بود ادامه داد: در بخش ارائه محتوا و سخنرانی ها نیز کارکرد فناوری اطلاعات در رسانه و صنعت و بازرگانی مدنظر قرار گرفته است.

دبیر کمیته تخصصی دومین جشنواره صنعت، بازرگانی و فناوری اطلاعات با اشاره به مذاکرات انجام شده از سوی کمیته برگزاری این جشنواره با اپراتورهای ارتباطی کشور برای حضور، گفت: مشاور دولت کره جنوبی و برخی اساتید دانشگاههای خارجی همچون کره جنوبی و سوئد از جمله مهمانان ویژه این همایش خواهند بود.

قجر، اعتماد سازی و تجمیع قوای حاکمیتی صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره عنوان و اظهار امیدواری کرد که این جشنواره مرکز ثقل تبادل اطلاعات حوزه صنعت و فناوری شود.

وی گفت: پروژه بزرگ پارک آینده همزمان با برگزاری جشنواره اجرایی می شود و در راستای تجاری سازی طرح های بخش خصوصی و در کل همه آنانی که طرح ها ، ایده ها و نوآوری هایی در حوزه صنعت، بازرگانی و فناوری اطلاعات دارند با همکاری مراکز رشد، پارک های علم و فناوری و دانشگاه های کشور به مشاوره و اجرایی و تجاری سازی طرح ها پرداخته و به آن ها توجه خاص می شود، این مسئله ای است که در جریان برگزاری جشنواره با توجه به حضور بخش دولت و تصمیم گیران کشور در این حوزه زمینه لازم برای صاحبان مشاغل و ایده فراهم خواهد بود.

قجر تصریح کرد: آنچه به عنوان ایده ها و طرح های برتر از سوی جشنواره انتخاب شده و در جشنوارهمعرفی می شود در آینده و در آستانه برگزاری نمایشگاه جیتکس 2012 در شهر دوبی و در قالب جشنواره ای ارائه خواهد شد.

 انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.