شاتل: اختلالات اینترنتی اخیر مربوط به زیرساخت شبکهی اینترنت و خارج از کنترل ماست
گروه شرکتهای شاتل توضیح داد: تغییرات و مشکلات ایجاد شده [در دسترسی به شبکهی اینترنت]مربوط به زیرساخت شبکهی اینترنت کشور بوده و به کلی خارج از کنترل شاتل و دیگر شرکتهای سرویس دهندهی خدمات اینترنت است.
مشترک گرامی؛
علاقه مندیم به اطلاع برسانیم که متاسفانه بررسی های انجام شده توسط کارشناسان فنی شاتل طی روزهای اخیر، نشان از آن دارد که استفاده از برخی سرویس های اینترنت دچار محدودیت هایی شده یا در برخی از ساعات شبانه روز با اختلالاتی همراه گردیده است.
نمودار شماره 1: متوسط زمان باز شدن صفحه اول گوگل از طریق پروتکل HTTPS. با وجود کم حجم بودن این صفحه، متوسط زمان Load شدن این صفحه بالا است و در طول روز بسیار متغیر است.
نمودار شماره 2: متوسط زمان باز شدن صفحه اول گوگل از طریق پروتکل HTTP و به طور عادی. همان گونه که مشاهده می شود در بازه زمانی مشابه، مدت زمان باز شدن این صفحه در مقایسه با حالت HTTPS، بسیار کم است و در طول شبانه روز نیز از یک روند تقریبا ثابت برخوردار بوده است.
نمودار شماره 3: متوسط زمان باز شدن صفحه اول kernel.org از طریق پروتکل HTTPS. با وجود کم حجم بودن این صفحه، متوسط زمان Load شدن این صفحه بالا است و در طول روز بسیار متغیر است.
نمودار شماره 4: متوسط زمان باز شدن صفحه اول yahoo از طریق پروتکل HTTP و به طور عادی. همان گونه که مشاهده می شود در بازه زمانی مشابه، مدت زمان باز شدن این صفحه بسیار کم است و در طول شبانه روز نیز از یک روند تقریبا ثابت برخوردار بوده است.
به هر روی، این تغییرات و مشکلات ایجاد شده مربوط به زیرساخت شبکه اینترنت کشور بوده و به کلی خارج از کنترل شاتل و دیگر شرکت های سرویس دهندهی خدمات اینترنت است. با این همه، کارشناسان فنی ما در حال پی گیری، کسب اطلاعات بیشتر و برطرف ساختن آنها با سازمانهای مربوطه هستند. اما متاسفانه زمان دقیقی برای برطرف ساختن این مشکلات وجود ندارد و شرکت شاتل و دیگر شرکتهای سرویسدهندهی خدمات اینترنت نیز کاری جز پی گیری برای حل آنها نمی توانند انجام دهند.
از توجه شما سپاسگزاریم.
امور مشترکین - گروه شرکت های شاتل
افزودن دیدگاه جدید