کدخبر :1106 پرینت
11 دی 1390 - 05:44

ثبت‌نام بیش از 1400 نفر در شبکه‌ی اجتماعی اشتراک گذاری منابع علمی

متن خبر

تعداد ثبت‌نام کنندگان در شبکه اجتماعی پژوهشگران انجمن (اجتماع نخبگان جامعه، محققان و نوآوران) با استقبال جامعه علمی کشور به 1400 نفر رسید.

 

به گزارش سیتنا، ثبت نام برای عضویت در شبکه اجتماعی انجمن از هفدهمین نمایشگاه بین المللی الکترونیک کامپیوتر و تجارت الکترونیکی - الکامپ و دوازدهمین نمایشگاه هفته پژوهش آغاز شد و روز 26 آذرماه امسال، با حضور رئیس‌جمهور در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما از این شبکه اجتماعی رونمایی شد.

 

هم اکنون و با گذشت کمتر از 20 روز از زمان آغاز ثبت ‌نام بیش از 1400 نفر به عضویت شبکه اجتماعی انجمن درآمده‌اند.

 

به اشتراک گذاری منابع علمی همچون پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و دکتری، طرح‌های پژوهشی، مقاله‌های همایش‌ها، مقاله‌های نشریات و گزارش دولتی از جمله ویژگیهای این شبکه اجتماعی است و کاربران می‌توانند زمینه‌های پژوهشی را در پروفایل خود اضافه کنند.

 

در این راستا سیستم منابع اطلاعات علمی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران با بیش از 700 هزار رکورد اطلاعات علمی، منابع علمی موجود در پایگاه اطلاعاتی را بر حسب ارتباط با زمینه پژوهشی انتخاب شده به کاربران پیشنهاد می‌دهد.

 

همچنین کاربران شبکه اجتماعی انجمن می‌توانند کتابخانه شخصی در پروفایل خود ایجاد کرده و با توجه به موضوعات مورد علاقه به قفسه بندی آن اقدام کنند. در این حالت سیستم منابع پیشنهادی را به کاربر اعلام کرده و کاربر می‌تواند، منبع را در کتابخانه خود به اشتراک بگذارد.

 

کاربران می توانند در صفحه مربوط به منابع علمی، در مورد منبع علمی اظهارنظر و ابراز علاقه کنند و همچنین مطلع شوند که هریک از منابع در کتابخانه چه افرادی موجود است.

 

ثبت نام و دسترسی به شبکه اجتماعی انجمن از طریق نشانی http://anjoman.irandoc.ac.ir ممکن است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.