کدخبر :942 پرینت
20 آذر 1390 - 13:48

سرمایه‌گذاری جدی در حوزه‌ی فناوری اطلاعات در کشور رخ نداده‌است

متن خبر

دبیر شورای عالی اطلاع‌رسانی با تاکید بر این نکته که در کشور سرمایه‌گذاری در حوزه‌ی فناوری اطلاعات به صورت جدی رخ نداده و جزو اولویت‌ها محسوب نشده است، اظهار داشت: یکی از بهترین سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه‌ی فناوری اطلاعات و ایجاد فرصت‌های شغلی وجود دارد و اگر توجه خاصی به آن نشود، در مسابقه با غرب چندان موفق نخواهیم بود.

 

به گزارش خبرنگار سیتنا مستقر در هفدهمین نمایشگاه بین المللی الکامپ، دکتر حمید شهریاری، در مراسم افتتاحیه هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیکی (الکامپ)  با اشاره به گذشت 20 سال از پیدایش اینترنت، سونامی اطلاعات در عصر حاضر را با وجود اتصال 35 درصد مردم جهان به اینترنت مهمترین بحث در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات دانست و گفت: با ایجاد فیسبوک در سال 2004، یوتیوب در سال 2005 و توییتر در سال 2006 یک انقلاب و دگرگونی در تبادل اطلاعات  به وقوع پیوسته است.

 

شهریاری با اشاره به درآمدهای کلان شرکت‌های خصوصی که جزو 10 شرکت سرمایه‌گذار برتر محسوب می‌شوند، بیان داشت: این مساله همواره قابل بررسی است که چرا با وجود این تحولات، همواره ما در معرض آسیب‌ها و همچنین فرصت‌ها در این حوزه هستیم.

 

وی افزود: در دنیای سیاست و حاکمیت امروزه شبکه‌های  اجتماعی نقش مهمی را بازی می‌کنند. برای نمونه شرکت گوگل به نوعی ذهن‌خوانی پیشرفته‌ای را با دنبال کردن الگو‌های زندگی و انواع سبک‌های زندگی مردم سراسر جهان و البته ایران دنبال می‌کند.

 

وی گفت: امروزه باید هوشمندانه‌تر با فناوری اطلاعات مواجه شویم و این هوشمندی در قانون برنامه پنجم و ماده 211 و 49 رعایت شده است و تنها  در اجرای انها با رعایت امور شرعی، ملی و فرهنگی  و همچنین سرمایه‌گذاری باید مصمم باشیم و اطمینان دارم این سرمایه‌گذاری ظرف 5 سال اینده باز خواهد گشت.

 

شهریاری در پایان تصریح کرد: پهنای باند اینترنت را بدون ملاحظات فرهنگی، دینی و ملی نمی‌توان گسترش داد و باید اینترنت پاک در مسیر آن جریان یابد.

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.