کدخبر :4754 پرینت
10 آذر 1391 - 15:43

برای ثبت شکایت از سرویس دهندگان حوزه‎ی ICT چه باید کرد؟

متن خبر

کاربران حوزه‎ی ICT برای ثبت شکایاتشان از سرویس دهندگان این حوزه باید به سامانه‎ی دریافت، ثبت و پاسخگویی به شکایات حوزه‎ی سرویس‎های فناوری اطلاعات، ارتباطات و رادیویی به آدرس http://complaint.cra.ir مراجعه کنند.

 

به گزارش سیتنا (CITNA.IR)، در راستای پایش و کنترل سرویس‎های ارتباطی و فنآوری اطلاعات و رادیویی و به استناد تفاهمنامه‎ای که بین سازمان تنظیم مقررات، پلیس فتا، سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان، سازمان فنآوری اطلاعات ایران، شرکت ارتباطات زیر ساخت و سازمان نظام صنفی رایانه‎ای مبادله شد، پیش از این، سامانه‎ای تشکیل شده است.

این سامانه بر اساس اطلاعات اولیه‎ی ثبت شده توسط کاربر و وظایف قانونی هر دستگاه، کاربر را به مبدا اصلی رسیدگی کننده به شکایت هدایت خواهد کرد.

مراحل ثبت و پیگیری شکایت در این سامانه به شرح ذیل است:

1- ابتدا باید به پایگاه اینترنتی اپراتور سرویس دهنده‎ی خود مراجعه و نسبت به تنظیم شکایت، دریافت کد رهگیری و پیگیری مراحل رسیدگی اقدام نمائید.

2- چنانچه پس از گذشت مدت 14 روز از اپراتور سرویس دهنده‎ی خود پاسخی دریافت ننموده و یا پاسخ دریافتی مورد قبول شما واقع نشد، شما می‎توانید با مراجعه به این سامانه و ارائه‎ی کد پیگیری که از پایگاه اینترنتی اپراتور خود دریافت نموده‎اید، نسبت به تنظیم شکایت اقدام نمائید.

3- برحسب نوع و موضوع شکایت که شما در این سامانه انتخاب می‎نمائید، شکایت شما به مناطق هفت گانه‎ی سازمان تنظیم مقررات و یا یکی از اعضاء تفاهم نامه که صلاحیت رسیدگی به شکایت شما را دارند ارسال می‎گردد.

4- شما همواره می‎توانید با وارد نمودن کد پیگیری خود در قسمت پیگیری شکایت این سامانه نسبت به آگاهی از نتیجه شکایت خود اقدام نمائید.
انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.