کدخبر :307044 پرینت
15 شهریور 1403 - 08:57

ثبت نام دوره دکتری مهارتی (DBA) هوش مصنوعی

رونمایی و ثبت نام اولین دوره دکتری مهارتی (DBA) هوش مصنوعی با رویکرد زیست بوم فناوری اطلاعات و ارتباطات، 19 شهریور ماه همزمان با برگزاری نمایشگاه کیتکس 2024 در پاویون شرکت های هوش مصنوعی آغاز می شود.

متن خبر

به گزارش سیتنا، طراحی یک دوره  آموزشی با استانداردها و سر فصل های روز مراکز علمی و دانشگاهی دنیا، نیازمند تحقیق و پژوهشی ویژه و طولانی مدت است و تطبیق آن با اقتضائات دانش پژوهان و مخاطبان در ایران، کاری سترگ است که با کمال خوشبختی این مهم در طراحی دوره DBA هوش مصنوعی توسط متخصصان و همکاران مرکز فابا و انجمن شرکت های فناور هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال ایران به شیوه ای بدیع و مبتکرانه محقق شده است.

در ارتباط با این دوره دکترمحمد مراد بیات، مدیرعامل مرکز فابا مطرح کرد: در دوره دکتری مهارتی هوش مصنوعی، رویکرد نوینی را تجربه خواهید کرد که در آن دانش به همراه فناوری همسو با دغدغه های اجرایی و مهارتی دانش پژوهان، با دقت نظر مد نظر قرار خواهد گرفت و در طول دوره نیز از نقطه نظرات آگاهانه دانش پژوهان برای رسیدن به قله بلوغ، حظ وافرخواهیم کرد.


این عضو شورای علمی دوره ادامه داد: تلفیق دانش و فناوری را داناوری نام گذاری کرده ایم، بدان امید که فارغ التحصیلانی مشحون از دانش و فناوری را برای ساختن هوشمندانه این مرز و بوم، مهیا سازیم.

بیات همچنین در خصوص مدرک تحصیلی این دوره عنوان کرد: مدرک تحصیلی دوره DBA پس از تایید رساله کاربردی با امضا دانشگاه علوم تحقیقات، مرکز فابا، انجمن شرکت های فناور هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال ایران و مرکز رشد فناوری هوشمند وزارت علوم، تحقیقات، فناوری پس از پایان دوره اهدا و مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می باشد.

دکتر اسماعیل ثنایی رییس شورای علمی دوره عنوان کرد: از نکات برجسته این دوره، آموزش موضوعات مرتبط با ترکیب و همکاری AI و HI و QHAI، شناخت هشت بهشت داناوری های تمدن ساز 2020 تا 2030، دانش و فناوری مرتبط با ژن ها و میم های انسان که حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را دگرگون می سازد، تجزیه و تحلیل و مصور کردن داده ها، خوشه بندی و تقسیم بندی مشتریان، پردازش زبان طبیعی، چت بات ها و دستیاران هوشمند، هوش مصنوعی مولد، مدیریت محصول هوش مصنوعی، تنظیم مقررات هوش مصنوعی و ارایه کارگاه های مهارتی توسط متخصصین صنعت می باشد.

دکتر اسماعیل ثنایی

نایب رییس شرکت های فناور هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال ایران ادامه داد: پس از پایان این دوره، دوره تکمیلی و Post DBA  هوش مصنوعی با استانداردهای علمی روز دنیا را شروع خواهیم کرد و  امکان ادامه تحصیل فارغ التحصیلان این دوره و همچنین دارندگان مدرک PHD در آن فراهم خواهد شد.

دکتر داوود ادیب رییس هیات مدیره انجمن شرکت های فناور هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال ایران نیز در خصوص  نحوه ثبت نام این دوره عنوان کرد: دوره دکتری مهارتی ( DBA) هوش مصنوعی در نمایشگاه بین المللی کیتکس، رونمایی گردیده و همزمان با شروع نمایشگاه در روز 19 شهریور در پاویون انجمن هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال ثبت نام خود را آغاز خواهد کرد.

دکتر داوود ادیب

ادیب ادامه داد: آخرین مهلت ثبت نام 31 شهریور ماه بوده و از ثبت نام کنندگانی که معیارها را داشته باشند برای مصاحبه حضوری با حضور سه نفر از اعضای شورای علمی دعوت به عمل خواهد آمد.

این عضو شورای علمی ادامه داد: در این دوره حداکثر 25 نفر از ثبت نام کنندگان و قبول شدگان مصاحبه حضوری، پذیرفته می شوند و با توجه به شروع دوره در نیمه دوم مهر 1403، تا نیمه مهر ماه فرصت دارند ثبت نام خود را قطعی نموده و کارت دانشجویی خود را دریافت نمایند.

رییس هیات مدیره انجمن شرکت های فناور هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال ایران ضمن اشاره به این موضوع که مخاطبان این دوره، مدیران زیست بوم فناوری اطلاعات و ارتباطات، بنیان گذاران و مدیران شرکت های فعال و علاقمند به هوشمندسازی و مدیران توسعه کسب و کار می باشند مطرح کرد: دارندگان مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر رشته های مدیریتی، مهندسی، فناوری اطلاعات و ارتباطات و یا دارندگان مدرک کارشناسی ارشد غیر مرتبط با حداقل پنج سال سابقه کار مرتبط می توانند در این دوره ثبت نام و در مصاحبه شرکت نمایند.

گفتنی است، نمایشگاه بین المللی کیتکس ۲۰۲۴ از ۱۹ تا ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۳ در سالن‌های ۱ و ۲ مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی کیش با حضور بیش از 120 شرکت فناور و دانش بنیان برگزار خواهد شد.

این نمایشگاه با راهبری کانون هماهنگی فاوا و همکاری تشکل های مرتبط در حوزه فناوری اطلاعات، ارتباطات و برق پایدار و با حمایت وزارت ارتباطات، وزارت صمت، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان دیجیتال، ستاد توسعه فناوری های اتصال پذیری و ارتباطات، وزارت امور خارجه، صندوق نوآوری و شکوفایی، اتاق بازرگانی ایران ، شرکت مخابرات ایران، سازمان منطقه آزاد کیش و مجموعه های ذیربط، اپراتورهای دولتی و بخش خصوصی حوزه ارتباطات، شرکت ایپک بوم به عنوان مجری نمایشگاه و سایر نهادهای دیگر برگزار و شرکت های فناور صنعت فاوا و از جمله شرکت های حوزه هوش مصنوعی در آن حضور خواهد داشت.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.