کدخبر :306225 پرینت
29 مرداد 1403 - 09:43

پرتاب موفق ماهواره چشم عقاب در لهستان

همزمان با پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره «چشم عقاب» به مدار زمین، علم و فناوری فضایی لهستان نیز به یک نقطه عطف تاریخی دست یافت.

متن خبر

به گزارش سیتنا به نقل از یورونیوز، پرتاب ماهواره چشم عقاب با کمک شرکت اسپیس ایکس انجام شد، از پایگاه نیروی فضایی وندنبرگ در کالیفرنیا انجام شد.

پروژه «چشم عقاب» که از ماه آوریل ۲۰۲۰ آغاز شد، حاصل تلاش مشترک کنسرسیومی از سازمان‌های مختلف صنعتی و علمی بود. شرکت «Creotech Instruments S.A» رهبری این کنسرسیوم را برعهده داشت که شرکت‌های «Scanway Sp. z o.o» و «مرکز تحقیقات فضایی آکادمی علوم لهستان» نیز در آن مشارکت داشتند.

این ماهواره برای ارائه تصاویر با وضوح بالا از زمین طراحی شده که داده های ارزشمندی را برای فعالیت‌های تحقیقاتی و نظارتی ارائه می‌دهد.

انتظار می‌رود این ماموریت دست‌کم یک سال طول بکشد.

مرکز کنترل ماهواره چشم عقاب نیز در مقر شرکت Creotech Instruments در ورشو واقع است. این ماهواره قرار است در ارتفاع کم به دور زمین بچرخد ​​و از ارتفاع تقریبی ۵۰۰ کیلومتری شروع می‌شود و به تدریج تا حدود ۳۵۰ کیلومتری پایین می‌آید.

بارچینسکی تاکید کرد که از قبل در مورد میزان موفقیت این ماموریت کاملا مطمئن نبودیم و پرتاب موفقیت آمیز چشم عقاب نشان دهنده نقطه عطف مهمی در پیشرفت ماموریت فضایی لهستان است.

ماهواره چشم عقاب از ابتدا و به طور کامل در لهستان طراحی شده است. دکتر بارچینسکی با اذعان به اینکه همه اجزا از جمله ریزپردازنده را نمی توان به صورت بومی ساخت، تاکید کرد که این ماهواره به فناوری پیشرفته مجهز شده است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.