کدخبر :305978 پرینت
24 مرداد 1403 - 09:15

حدود 45 درصد خانوارهای استان آذربایجان غربی تحت پوشش فیبرنوری قرار گرفتند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان آذربایجان غربی اعلام کرد که بیش از 680 هزار متر فیبرنوری در 12 شهر آذربایجان غربی اجرا شده که بیش از 45 درصد خانوارهای شهری استان را زیر پوشش قرار داده است.

متن خبر

به گزارش سیتنا، قاسم جلیلی نژاد با اشاره به تأثیر پروژه ملی فیبرنوری در توسعه اقتصاد دیجیتال و تحقق عدالت ارتباطی، گفت: پروژه فیبر نوری در 12 شهر استان آذربایجان غربی در حال اجرا است و تاکنون بیش از 680 هزار متر فیبرنوری اجرا و 3831 سرپست نوری (FAT) در معابر شهری نصب شده است.

وی افزود: اینک سرعت اینترنت از ۱۰ تا ۲۰ مگابیت در ثانیه به هزار رسیده است و این خود زیرساخت بسیار مهمی است که می تواند تحول بزرگی را در حوزه های اقتصاد، صنعت، آموزش و فرهنگ ایجاد کند. 

جلیلی نژاد خاطر نشان کرد: پروژه فیبر نوری منازل، کسب و کارها، یکی از تکالیف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای توسعه شبکه ملی اطلاعات است که مکلف به ایجاد بیش از ۶۵۰ هزار پوشش فیبر نوری در سراسر استان آذربایجان غربی است.

مدیر کل ارتباطات آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکار‌های استان آذربایجان غربی پیشرو در اجرای پروژه ملی فیبر نوری در کشور بوده، اظهار کرد: به‌زودی اجرای پروژه در تمام شهرهای آذربایجان غربی توسط سه اپراتور صبانت، ایرانسل و مخابرات شروع می شود.

انتهای پیام
نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.