کدخبر :305477 پرینت
15 مرداد 1403 - 11:30

مسافران می توانند اجازه اسکن چهره در فرودگاه را ندهند!

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط اداره امنیت حمل و نقل آمریکا، مشارکت مسافران در آزمایش‌های فناوری بیومتریک و استفاده از اسکن چهره داوطلبانه است و بسیاری از مردم نمی‌دانند که می‌توانند از این فرآیند خودداری کنند.

متن خبر

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، در حالی که بسیاری از مسافران در فرودگاه‌ها اجازه اسکن چهره خود را می‌دهند، اما کارشناسان هشدار می‌دهند که این فناوری می‌تواند مشکلاتی را به همراه داشته باشد و مسافران حق دارند اجازه چنین کاری ندهند.

نکته مهم این است که بسیاری از مردم نمی‌دانند که می‌توانند از این فرآیند خودداری کنند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط اداره امنیت حمل و نقل آمریکا (TSA)، مشارکت مسافران در آزمایش‌های فناوری بیومتریک داوطلبانه است. مسافران می‌توانند در صورت تمایل به بررسی استاندارد مدارک شناسایی، این موضوع را به مأمور TSA اطلاع دهند.

برای سفرهای داخلی در آمریکا، همه افراد - صرف نظر از تابعیت - می‌توانند از اسکن چهره خودداری کنند. در مورد سفرهای بین‌المللی، شهروندان آمریکایی می‌توانند از این فرآیند خودداری کنند، اما اتباع خارجی با چند استثنا باید در آن شرکت کنند.

روش خودداری از اسکن چهره بسیار ساده است. کافی است هنگام ارائه مدارک شناسایی به مأمور TSA، از دوربین فاصله بگیرید و بگویید: من از بیومتریک خودداری می‌کنم. می‌خواهم از فرآیند تأیید استاندارد استفاده کنم.

سپس مأمور به صورت دستی مدارک شناسایی شما را بررسی کرده و با چهره‌تان مقایسه می‌کند - درست مانند روش قدیمی.

TSA به مردم و کنگره آمریکا اعلام کرده که این فناوری اختیاری است. TSA و اداره گمرک و حفاظت مرزی (CBP) نیز موظفند علائم واضحی را برای اطلاع‌رسانی به مسافران در مورد حق انتخاب آنها برای عدم مشارکت نصب کنند.

با این حال، گزارش‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد این علائم اغلب به سختی قابل مشاهده هستند و برخی مسافران، از جمله یک سناتور آمریکایی، هنگام درخواست خودداری از اسکن چهره با خصومت و بی‌میلی مواجه شده‌اند. این موضوع سؤالاتی را در مورد میزان اختیاری بودن واقعی این فناوری ایجاد می‌کند.

سخنگوی سناتور جف مرکلی به واشنگتن پست گفته است که وقتی او سعی کرد در فرودگاه ملی ریگان واشنگتن از این فرآیند خودداری کند، به او گفته شد که این کار باعث تأخیر قابل توجهی خواهد شد. البته، در عمل هیچ تأخیری رخ نداد.

جدا از TSA، شرکت هواپیمایی که با آن سفر می‌کنید نیز ممکن است به جای کارت پرواز، چهره شما را اسکن کند. با این حال، برای پروازهای داخلی، شما مجاز هستید از این فرآیند نیز خودداری کنید.

کارشناسان توصیه می‌کنند مسافران از حقوق خود آگاه باشند و در صورت تمایل، از حق خود برای خودداری از اسکن چهره استفاده کنند. این موضوع می‌تواند به حفظ حریم خصوصی افراد کمک کند و نگرانی‌های مربوط به استفاده و ذخیره‌سازی داده‌های بیومتریک را کاهش دهد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.