کدخبر :296089 پرینت
31 خرداد 1403 - 05:28

نحوه تمیز کردن فرش با جوش شیرین

تمیز کردن فرش شما می‌تواند دردسرساز باشد و پیگیری اینکه کدام تمیزکننده‌ها برای فرش ایمن هستند و کدام‌ها نیستند دشوار است.

متن خبر

گزارش آگهی/ فرش یک گزینه محبوب برای پوشش کف است. تمیز کردن فرش شما می‌تواند دردسرساز باشد و پیگیری اینکه کدام تمیزکننده‌ها برای فرش ایمن هستند و کدام‌ها نیستند دشوار است. خوشبختانه، یک ماده وجود دارد که برای فرش ها بی خطر است و کاربردهای همه جانبه ای در تمیز کردن فرش دارد: جوش شیرین.

به عنوان یک پاک کننده نقطه

جوش شیرین یک گزینه عالی و غیر سمی برای تمیز کردن فرش شما و موکت شویی است. هنگامی که مایع روی فرش ریخته می شود، راز جلوگیری از تبدیل شدن به یک لکه دائمی، پاک کردن تمام مایع است. اغلب مردم اجازه می‌دهند که مایع روی فرش بنشیند. همانطور که مایع جذب فرش می شود، به لایه فرش زیرین نیز نفوذ می کند.

در زمان ریزش، بلافاصله محل را با یک حوله تمیز خشک کنید. سپس، جوش شیرین را روی ناحیه آسیب دیده بپاشید. جوش شیرین هر مایع باقی مانده را جذب می کند. هنگامی که مایع کاملا جذب شد، می توانید جوش شیرین مرطوب شده را جارو کنید یا با جاروبرقی بکشید.

اگر مایع لکه ای ایجاد کرده است، می توانید آن را با ترکیب جوش شیرین با یک ماده پاک کننده غیر سمی دیگر پاک کنید: سرکه. مقدار مساوی سرکه و جوش شیرین را با هم مخلوط کنید تا خمیر غلیظی به دست آید. سپس خمیر را روی قسمت لکه دار فرش بمالید. با استفاده از یک پارچه خیس، خمیر را روی فرش بکشید. اجازه دهید محلول بماند تا خشک شود. مشاهده خواهید کرد که لکه در کریستال های جوش شیرین ظاهر می شود. پس از خشک شدن، جوش شیرین کثیف را با جاروبرقی تمیز کنید.

این فرآیند ممکن است برای لکه های سرسخت تکرار شود و حتی ممکن است نیاز به یک پاک کننده حرفه ای داشته باشد اگر تلاش دوم یا سوم باعث تغییر آن نشد.

به عنوان یک خوشبو کننده

فرش ها تمایل به نگه داشتن بو دارند. این بوها می توانند از هوای خانه یا از آشفتگی هایی که به درستی تمیز نشده اند به وجود بیایند. برای خوشبو کردن فرش خود، جوش شیرین را به طور مساوی در سراسر ناحیه فرش شده بپاشید. اجازه دهید جوش شیرین یک تا دو ساعت روی فرش بماند. تخلخل جوش شیرین بوهای موجود در فرش را جذب می کند. از این عمل بعد از مبل شویی هم میتوان استفاده کرد تا مبل ها نیز بی بو شوند.

اگر می خواهید فرش خود را واقعاً خوشبو کنید، می توانید قبل از الک کردن آن روی فرش، یک قطره اسانس به جوش شیرین خود اضافه کنید. هنگامی که به جوش شیرین زمان کافی برای جذب بوهای زننده داده شد، جوش شیرین را جاروبرقی بکشید. اکنون، فرش شما به لطف جوش شیرین کاملا طبیعی و غیر سمی، عاری از لکه و بو است.

این مقاله به سفارش قالیشویی نوآوران تهیه و منتشر شده است.

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.