کدخبر :295482 پرینت
15 خرداد 1403 - 11:50

جنجال جدید ایلان ماسک؛ انتشار محتوای غیراخلاقی در ایکس رسماً مجاز شد!

شبکه اجتماعی ایکس متعلق به ایلان ماسک در اقدامی عجیب، تایید کرده است که به طور رسمی انتشار هرگونه محتوای غیراخلاقی را در پلتفرم خود مجاز کرده است.

متن خبر

به گزارش سیتنا، شبکه ایکس برخلاف دیگر رقبایش مانند یوتیوب و اینستاگرام، اجازه همرسان کردن محتوای پورنوگرافیک را می‌دهد.

محتوای بزرگسالان سال‌ها است که بر روی شبکه اجتماعی اکس و پیش‌تر توئیتر منتشر می‌شود و هیچ‌گاه انتشار چنین محتوایی بر روی این شبکه اجتماعی ممنوع نبوده است.

با این حال در به‌روزرسانی اخیر مقررات این شبکه‌ اجتماعی به صراحت به کاربران اجازه داده شده «تا زمانی که محتوای بزرگسالان به صورت توافقی تولید و توزیع شده باشد» آن را به اشتراک بگذارند.

پیش از این، شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) اعلام کرده بود که در حال آزمایش ویژگی جدیدی است که به کاربران امکان می‌دهد گروه‌هایی با تمرکز بر محتوای جنسی ویژه بزرگسالان ایجاد کنند یا به گروه‌هایی بپیوندند که درمورد محتوای بزرگسالان یا سایر محتواهایی که «برای کار امن نیستند»، در نظر گرفته می‌شوند.

کاربران با این قابلیت می‌توانند در تنظیمات مشخص کنند که گروه دارای محتوای حساس ویژه بزرگسالان است. سپس گروه‌ها به عنوان دارای محتوای ویژه بزرگسالان برچسب‌گذاری می‌شوند.

در صورتی که این هشدار وجود نداشته باشد، سامانه ممکن است برخی از محتواها را تعدیل، فیلتر یا حذف کند.

ایلان ماسک اکنون به طور رسمی به محتوای مستهجن در پلتفرم خود اجازه نمایش می‌دهد، اما می گوید از این پس از دیدن پست های بزرگسالان و خشونت آمیز توسط کاربران زیر ۱۸ سال، جلوگیری خواهد کرد.

 از سوی دیگر کاربران زیر ۱۸ سال یا کسانی که تاریخ تولد را در پروفایل خود قرار نمی‌دهند، نمی توانند این محتوا را تماشا کنند.

ایکس اعلام کرد: اگر کاربران پست‌های مستهجن را به درستی علامت گذاری نکنند، ما تنظیمات حساب شما را برای شما تنظیم می‌کنیم.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.