کدخبر :295303 پرینت
09 خرداد 1403 - 09:45

تحول آفرینی لندتک‌ها در گسترش فناوری‌های مالی با رویکرد توسعه اقتصاد دیجیتال

عضو هئیت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان خراسان رضوی، تاکید کرد: ایجاد زیرساخت‌های فناورانه برای بکارگیری حداکثری توان لندتک‌ها در کمک‌رسانی و هم افزایی با بانک‌های ایرانی برای ارائه خدمات بهتر و مناسب‌تر، یک توصیه موکد و صد البته راهبرد استراتژیک در تحقق و توسعه اقتصاد دیجیتال است.

متن خبر

دکتر عباس قلی زاده، عضو هئیت مدیره و رئیس شورای انتظامی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان خراسان رضوی، در یادداشت ارسالی برای سیتنا نوشت:

صنعت بانکداری در اقتصاد کشور همگام با نهادها و موسسات مالی برای ارائه بهتر خدمات پولی، باید به لندتک‌ها در حوزه فناوری‌های مالی اعتماد کرده و زیرساخت‌های لازم را برای به‌کارگیری آنها ایجاد کنند.

صنعت لندتک (Lendtech)، زیرمجموعه فین تک (Fintech) محسوب و از جذاب‌ترین بخش‌های اقتصاد دیجیتال در بین فعالان اقتصادی است.

ضرورت وجوب و وجود این صنعت در کشور در حال‌ توسعه‌ای مثل ایران مهم و اجتناب ناپذیر است، کما اینکه کاربران و جامعه نیاز این حوزه هم استقبال خوبی از معدود تجربه‌های فعالیت لندتک‌ها در ایران دارند.

این صنعت به منظور ارائه وام‌های خرد برای خرید کالاها و دریافت خدمات از بازارهای آنلاین به وجود آمده است و با توجه به افزایش نرخ سودهای بانکی و هزینه‌های هنگفت کارمزد در وام‌های سنتی، این شبکه می‌تواند پاسخی مناسب به نیاز و عطش روز افزون بازارها باشد.

در همین راستا، کارگشایی  لندتک‌ها در جهت حمایت از مشتریان بالقوه و تبدیل استعدادهای نهفته بازار به پول، در کمک به رونق و افزایش  گردش و تبادلات مالی در شبکه بانکی کشور بر هیچ کس پوشیده نیست.

فعالیت لندتک‌ها به‌صورت کلی،  یک نقطه اتصال مهم و پایدار بازارها به پلتفرم‌های آنلاین فعال در حوزه بانکداری الکترونیک است و رشد کسب‌وکارها در سایه توسعه همکاری‌های مالی و اقتصادی باعث تسهیل‌گری ابزارهای مالی سنتی است.

تجارت الکترونیک به کمک لندتک ها با هم گرایی و هم افزایی و دسترس‌پذیر کردن نیازها در سایه خدمت‌رسانی مطلوب و کارآمد به کاربران نهایی، جوهره اصلی تحقق و گسترش اقتصاد دیجیتال هستند.

از سوئی دیگر تأثیر خدمات لندتک‌ها در کاهش هزینه‌های عملیاتی بانک‌ها و همین‌طور کاهش نرخ نکول بانک‌ها مهم‌ترین دلیل ضرورت همکاری بانک‌ها با لندتک‌هاست.

در نهایت ایجاد زیرساخت‌های فناورانه برای بکارگیری حداکثری  توان لندتک‌ها در کمک‌رسانی و هم افزایی با بانک‌های ایرانی برای ارائه خدمات بهتر و مناسب‌تر، یک توصیه موکد و صد البته راهبرد استراتژیک در تحقق و توسعه اقتصاد دیجیتال است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.