با وجود تخفیف باز هم چینیها آیفون نمیخواهند!
آکادمی فناوری اطلاعات و ارتباطات چین اعلام کرد که در دومین ماه از سال ۲۰۲۴، تعداد ۲.۴ میلیون گوشی هوشمند با برندهای خارجی وارد کشور شده که آیفون باوجود کاهش فروش، همچنان سهم قابل توجهی از بازار چین را به خود اختصاص داده و حتی تخفیفهای چشمگیر اپل نیز در افزایش فروش تاثیری نداشته است.
به گزارش سیتنا و بر اساس آخرین گزارش بلومبرگ، فروش آیفون در کشور چین طی یک ماه گذشته با ۳۳ درصد کاهش نسبت به زمان مشابه در سال قبل مواجه شده و حتی تخفیفهای چشمگیر اپل نیز در افزایش فروش تاثیری نداشته است.
آکادمی فناوری اطلاعات و ارتباطات چین اعلام کرد در دومین ماه از سال ۲۰۲۴، تعداد ۲.۴ میلیون گوشی هوشمند با برندهای خارجی وارد کشور شده که آیفون باوجود کاهش فروش، همچنان سهم قابل توجهی از بازار چین را به خود اختصاص داده است.
اپل در ماه ژانویه ۵.۵ میلیون گوشی روانه بازار چین کرد که در قیاس با زمان مشابه در سال قبل، ۳۹ درصد کاهش داشته است. در ماه دسامبر نیز وضعیت مورد دلخواه مدیران اپل نبود و با کاهش ۳۰ درصدی فروش مواجه شدند تا با در نظر گرفتن ریزش فروش در ماه فوریه، در سه ماه متوالی سقوط را تجربه کنند.
مدیران اپل که از کاهش فروش محصولات خود در بازار چین بسیار نگران بودند با اعمال تخفیفهای چشمگیر و آفرهای جذاب بر روی مدلهای مختلف آیفون تلاش کردند تا فروش را به حالت قبل بازگردانند، اما در این راه چندان موفق نبودند و برای سومین ماه متوالی فروش آیفون در بازار چین نزولی بود.
تلاشهای اپل برای مقابله با کاهش فروش آیفون در چین احتمالاً بهدلیل تصمیم این کشور برای ممنوعکردن آیفون در سازمانها و شرکتهای دولتی با مشکل مواجه خواهد شد. چین تعداد زیادی شرکت دولتی در حوزههای تولید برق، ساخت بندرهای دریایی، معدن، تولید، آموزش و بازارهای سرمایهگذاری دارد که کارکنان آنها اکنون دیگر نمیتوانند از آیفون استفاده کنند.
علاوه بر این، رقبای اندرویدی آیفون نظیر Mate60 هوآوی کاربران زیادی را توانستهاند به سمت خود جذب کنند. تحلیلگران انتظار دارند فروش گوشی آیفون ۱۵ در سال جاری همچنان کاهش پیدا کند در حالیکه رقبای اپل با ادغام هوش مصنوعی در محصولات جدیدشان سعی در تصاحب بازار دارند.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید