کدخبر :289073 پرینت
02 دی 1402 - 12:15

مدیرعامل مخابرات: به دنبال نهضت توسعه اقتصاد دیجیتال در مخابرات هستیم

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: ما نهضت توسعه فیبرنوری را در شرکت مخابرات ایران دنبال می کنیم و اکنون به دنبال نهضت توسعه اقتصاد دیجیتال با کمک شرکت های فناور در مخابرات هستیم و صحبت هایی نیز با این شرکت ها و پارک های فناوری اطلاعات داشته ایم.

متن خبر

به گزارش خبرنگار سیتنا، نمایشگاه بین المللی تلکام 1402 ساعت 10 صبح امروز (شنبه دوم دی ماه) با حضور مقامات عالی رتبه صنعت ارتباطات و متخصصان حوزه دانش بنیان و اقتصاد دیجیتال در محل نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز به کار کرد، تا بیش از 160 شرکت مهندسی، تحقیق و توسعه، تولیدی و صادراتی فعال در صنعت ارتباطات توانمندی‌هایشان را به معرض نمایش بگذارند.

مهندس مجید سلطانی، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در این مراسم اظهار کرد: شرکت مخابرات ایران به عنوان بزرگترین اپراتور جمهوری اسلامی ایران است که از بیش از ۳۰ میلیون مشترک تلفن ثابت برخوردار است؛ همچنین از بزرگترین مشتریان تجاری در پهن باند و بیش از ۷۰ میلیون مشترک سیار در شرکت ارتباطات سیار و همراه اول دارا است.

وی، ادامه داد: عنوان نمایشگاه تلکام جاری فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال است، بر اساس فرمایش های رئیس کانون فاوا، برگزاری این نمایشگاه با فعالیت های شرکت های فناور در کشور مناسبت دارد.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران، تاکید کرد: بنده در این مراسم رویکرد و راهبردهای مخابرات را در طی دو الی سه سال اخیر توضیح خواهم داد و مردم نیز می توانند با مراجعه به سالن هفت این نمایشگاه، به صورت حضوری اقدامات را مشاهده کنند.

سلطانی، افزود: در شرکت مخابرات ایران وظیفه توسعه در زیرساخت های ارتباطی را داریم که با شدت پیگیر این موضوع هستیم و بر اساس برنامه راهبردی سه سال اخیر هیات مدیره این شرکت، دو توانایی شرکت مخابرات را در برنامه کلان وزارت ارتباطات، اقتصاد و صنعت جلو می بریم.

وی، خاطرنشان کرد: از سال ۱۴۰۱ شرکت مخابرات ایران دو اقدام اساسی را آغاز کرده است که یکی از آنها نهضت جهادی توسعه فیبرنوری در استانها می باشد و اکنون در حال افتتاح پروژه ها در استانهای کشور هستیم تا برای مشتریان سرویس پرسرعت FTTH را ارائه دهیم.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، اظهار کرد: برای پررنگ شدن نقش شرکت مخابرات ایران در اقتصاد دیجیتال، فعالیت های راهبردی را در حوزه انقلاب صنعتی و اقتصاد دیجیتال آغاز کرده ایم؛ همچنین دبیرخانه دائمی اقتصاد دیجیتال را در مخابرات استان البرز تشکیل داده ایم و چندین رویداد با شرکت های فناور، برگزاد کرده ایم.

سلطانی، تشریح کرد: ما نهضت توسعه فیبرنوری را در مخابرات دنبال می کنیم و اکنون به دنبال نهضت توسعه اقتصاد دیجیتال با کمک شرکت های فناور در مخابرات هستیم و صحبت هایی نیز با این شرکت ها و پارک های فناوری اطلاعات داشته ایم.

وی، اشاره کرد: اقتصاد ICT اقتصاد مهمی در کشور است و شرکت ها باید در این اقتصاد تاب آوری خود را افزایش دهند، تا مخابرات نیز این مهم را پیش ببرد.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، اشاره کرد: موضوع صادرات خدمات فنی_مهندسی بسیار حائز اهمیت است ولی باید بپذیریم که این موضوعات با کلام پیش نخواهد رفت و باید بدانیم که سبد ICT کشور چه میزان گردش اعتبار دارد تا به اهداف برسیم و بنده استدعا دارم که سیاست گذاران در وزارت خانه های مختلف سبد گردش اقتصاد این صنعت را مشخص کنند.

سلطانی، بیان کرد: تلکام یک برند است و استدعا دارم که این برند ضعیف نشود زیرا تلکام جایی است که برای شرکت های این صنعت یک فرصت محسوب می شود.

انتهای پیام

خبرنگار: فرزانه احمدی منش

«همراه اول» و «مبین نت» حامیان ستاد خبری نمایشگاه تلکام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.