توسعه صنعت ارتباطات؛ نقشهراه نمایشگاه تلکام
معاونت امور نمایشگاهی شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی تهران و عضو شورای سیاستگذاری نمایشگاه تلکام، گفت: صنعت مخابرات با توجه به پتانسیل های بالقوه در ایجاد و گسترش اشتغال در کشور علی الخصوص در قشر جوان و تحصیل کرده و دانشگاهی می تواند با کمترین آورده مالی نسبت به تجاری سازی محصولات اقدام کند و دستیابی به اهداف مورد نظر از طریق برگزاری نمایشگاه و با محوریت شرکت های دانش بنیان قطع به یقین می تواند به تحقق و توسعه صنعت ارتباطات بینجامد.
به گزارش سیتنا، حامد بی آزار، معاونت امور نمایشگاهی شرکت سهامی نمایشگاههایبین المللی تهران و عضو شورای سیاستگذاری نمایشگاه تلکام در یادداشت ماه شماره 99 ماهنامه نسل چهارم، نوشته است:
یکی از علل اصلی عدم برگزاری نمایشگاه تلکام در سنوات گذشته، بخشی نگری و عدم نگاه جامع در برگزاری نمایشگاه مخابرات و صنایع جانبی آن بوده است که شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی با رویکرد مشارکت دهی حداکثری شرکت های فعال در حوزه مخابرات و ایجاد همگرایی از طریق تشکیل شورای سیاست گـذاری با تشکل های حوزه های مختلف صنعت مخابرات، ضمن مشارکت دهی شرکت های دولتی و خصوصی برای احیاء و برگزاری هر چه باشکوه تر این رویداد، برگـزاری نمایشگاه را در راستای انجام وظایف ذاتی خود دنبال کرده است.
صنعت مخابرات با توجه به پتانسیل های بالقوه در ایجاد و گسترش اشتغال در کشـــور علی الخصوص در قشر جوان و تحصیل کرده و دانشگاهی می تواند با کمترین آورده مالی نسبت به تجاری سازی محصولات اقدام کند و دستیابی به اهداف مورد نظر از طریق برگزاری نمایشگاه و با محوریت شرکت های دانش بنیان قطع به یقین می تواند به تحقق و توسعه صنعت ارتباطات بینجامد.
با توجه به اینکه ماهیت حوزه مخابرات و صنایع جانبی از پیشران های توسعه صنایع دیگر محسوب میگردد، لذا متخصصان جوان و جویای نام کشورمان هم اکنون در بسیاری از صنایع مخابرات همسان با سایر کشورهای پیشتاز، در بسیاری از صنایع مخابرات در لبه تکنولوژی قرار داشته و علی رغم اعمال تحریم های بین المللی از سوی کشورهای غربی توانسته اند بسیاری از نیازهای مخابرات و صنایع پیرامونی آن را تامین کنند، لذا گردهمایی شرکت های فعال در این حوزه در قالب برپایی نمایشگاه و تدارک برنامه های جانبی اعم از سمینار ها و کارگاه های آموزشی می تواند به غنای علمی نمایشگاه و ذینفعان آن بیفزاید.
با توجه به رویکرد حوزه تجارت خارجی که منبعث از سیاست هـای دولت سیزدهـــم می باشد (محور قرار دادن مبادلات تجاری با کشورهای همسایه و دوست)، شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی در برگزاری رویدادهای نمایشگاهی خاصه نمایشگاه صنعت مخابرات، سعی برآن دارد تا از ظرفیت های پیمان های جمعی بین المللی که اخیراً کشورمان عضو آن شده و یا شرکت های داخلی دارای نمایندگی خارجی در جهت برگزاری هر چه باشکوه تر این نمایشگاه بهره برداری کند.
شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی سعی برآن دارد ضمن ایجاد همگرایی میان تشکل های مرتبط با صنعت مخابرات از طریق برگزاری جلسات شورای سیاست گذاری، نسبت به احیاء، ارتقاء کمی و کیفی نمایشگاه تلکام و استفاده از تجارب در راستای تاکید بر نقاط قوت و پوشش نقاط ضعف نمایشگاه سال جاری استفاده کند.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید