کدخبر :288378 پرینت
14 آذر 1402 - 16:23

اگر احساس شادی دارید، هوش‌تان بالاست!

بر اساس نتایج تحقیقی که در نشریه Psychological Medicine منتشر شده است، افرادی که احساس شادی بیشتری دارند، ضریب هوشی بالاتری دارند. نتایج تحقیق دیگری نشان داده است که شادی پایدار نیز نشانه ضریب هوشی بالاتر است.

متن خبر

به گزارش سیتنا، نتایج این تحقیقی که ایده افراد باهوش‌تر تمایل دارند بدخلق یا ناراضی باشند، را رد کرد، نشان می‌دهد که تجربه احساسات مثبت، احساس سرزندگی و سرحالی، هوش بالاتر را پیش‌بینی می‌کند.

این نتایج از نظرسنجی ۶۸۷۰ نفر به دست آمده است که آزمون شادی و ضریب هوشی داده بودند.

نتایج نشان داد که افراد با ضریب هوشی بالاتر (۱۲۰-۱۲۹) شادتر از افراد با ضریب هوشی پایین (۷۰-۹۹) بودند. میانگین بهره هوشی در کل جمعیت ۱۰۰ است.

محققان این تحقیق افزودند: «در این مطالعه بزرگ ملی، دریافتیم که آی کیو (IQ) با شادی گزارش شده افراد مرتبط است و از فرضیه ما پشتیبانی می‌کند.»

به گفته آ‌ن‌ها، سطح شادی پایین در گروه‌ها با ضریب هوشی پایین‌تر مشاهده و بالاترین میزان شادی در گروه‌ها با هوش بالاتر ثبت شد.

محققان می‌گویند: «بخشی از این پیوند بین هوش و شادی ممکن است به شرایط زندگی مربوط شود، زیرا افراد باهوش‌تر معمولاً وضعیت بهتر، سطح تحصیلات بالاتر و در نتیجه مشاغل بهتری دارند.»

آن‌ها افزودند که این مطالعه همچنین نشان داده است که افراد با آی کیو بالاتر از سلامت بهتری برخوردار هستند.

محققان می‌گویند که سلامت ضعیف ممکن است با ضریب هوشی پایین به دلیل توانایی‌های یادگیری پایین مرتبط باشد.

آن‌ها توضیح دادند: «افراد با ضریب هوشی پایین‌تر مشکلات سلامتی بیشتری به دلیل کاهش تمایل به یادگیری، استدلال، حل مسئله و پایبندی به درمان‌های پیچیده که اغلب مستلزم پیروی از دستورالعمل‌های دقیق و نظارت شخصی است را تجربه می‌کنند.»

نتایج تحقیق دیگری نشان داده است که شادی پایدار نیز نشانه ضریب هوشی بالاتر است.

بر اساس نتایج این تحقیق، افرادی که ضریب هوشی بالاتری دارند، در سن ۳۱ سالگی به همان اندازه که در ۵۱ سالگی خوشحال هستند، شاد خواهند بود.

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.