کدخبر :287782 پرینت
01 آذر 1402 - 14:25

ارائه 300 پروژه توسط 30 شرکت فناوری از 13 کشور در برنامه مرکز هوش مصنوعی دبی

مرحله نهایی برنامه شتاب‌دهنده مرکز هوش مصنوعی دبی شاهد مشارکت 30 شرکت از 13 کشور بود؛ شرکت‌های فناوری روی توسعه بیش از 300 پروژه به منظور ایجاد راه حل‌های مبتنی بر هوش مصنوعی برای بیش از 100 چالش ارائه شده توسط 33 نهاد دولتی در دبی کار کردند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، مرحله نهایی برنامه شتاب دهنده مرکز هوش مصنوعی دبی (DCAI) شاهد مشارکت 30 شرکت از 13 کشور بود. این برنامه، شرکت های فناوری روی توسعه بیش از 300 پروژه برای ایجاد راه حل های مبتنی بر هوش مصنوعی برای بیش از 100 چالش ارائه شده توسط 33 نهاد دولتی در دبی کار کردند.

DCAI اعلام کرد که در مرحله بعدی این برنامه، 72 پروژه مشترک در دو رکن اصلی برنامه توسعه و روی آنها کار خواهد شد که شامل؛ آینده خدمات دولتی و آینده بخش رسانه و خدمات ارتباطی می‌باشد. ابتکار DFF مدلی نوآورانه برای جذب شرکت های فناوری برای همکاری با سازمان‌های دولتی برای استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی برای ایجاد تغییرات مثبت در دولت دبی ارائه می دهد.

در ژوئن 2023، شیخ حمدان بن محمد بن راشد آل مکتوم، ولیعهد دبی و رئیس شورای اجرایی دبی DFF، DCAI را با هدف حمایت از نهادهای دولتی در دبی برای به کارگیری تکنولوژی به شیوه ای کاربردی و موثر در آینده راه اندازی کرد.

سعید الفلاسی، مدیر DCAI، گفت که پروژه‌های انتخاب شده در مرحله نهایی برنامه تمام نهادهای دولتی در دبی را در به کارگیری ابزارهای هوش مصنوعی در پروژه‌ها و ابتکارات آتی خود با کمک روندهای تکنولوژیکی جهانی و بهترین شیوه‌های بین المللی در کار دولت حمایت می‌کنند.

الفلاسی خاطرنشان کرد که برنامه DCAI یکی از بزرگترین بسترهای منطقه برای توسعه پروژه‌های هوش مصنوعی مولد در بخش دولتی است. اولین خروجی برنامه شتاب دهنده‌ها راه اندازی پلتفرم Dubai.AI با مشارکت DCAI بود که به ساکنان و بازدیدکنندگان اجازه می دهد به راحتی خدمات و اطلاعات مربوط به دبی را دریافت کنند.

سعید الفلاسی افزود: «مرکز هوش مصنوعی دبی که تحت نظارت بنیاد آینده دبی، اداره برق و آب دبی، شورای رسانه ای دبی و مرجع دیجیتال دبی است، در مرحله بعدی در زمینه توانمندسازی کارکنان دولتی با هوش مصنوعی به کار خود ادامه خواهد داد.

برنامه شتاب دهنده DCAI از 615 شرکت فناوری از 55 کشور در سراسر جهان درخواست مشارکت دریافت کرد. کمیته ویژه ای متشکل از کارشناسان برای ارزیابی درخواست ها تشکیل شد که در مجموع 30 شرکت از سوئیس، ایالات متحده، بریتانیا، چین، کانادا، پاکستان، لبنان، مصر، سنگاپور، کره جنوبی، عربستان سعودی و عربستان سعودی در فهرست نهایی قرار گرفتند.

این رویداد همچنین شاهد شرکت بیش از 200 کارمند ارگان‌های دولتی شرکت کننده در برنامه به همراه 100 کارآفرین در کارگاه‌ها و جلسات مختلف بود. برنامه شتاب دهنده آینده هوش مصنوعی در خدمات دولتی بر برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی متمرکز بود که از نهادهای دولتی حمایت می‌کند تا دبی را به عنوان بهترین شهر جهان در طراحی آینده کار دولتی و ارائه خدمات دولتی پیشگام در آینده معرفی کنند. برنامه شتاب دهنده‌های DCAI همچنین مجموعه ای از جلسات را برای کارآفرینان شرکت کننده در این برنامه در کنار سرمایه گذاران ترتیب داد تا در مورد فرصت هایی برای افزایش رشد کسب و کار خود و گسترش به بازارهای محلی، منطقه ای و جهانی جدید بحث کنند. آنها همچنین فرصت همکاری با سازمان‌های دولتی را بررسی کردند و با کارشناسان در بخش های مختلف آینده از امارات متحده عربی و سراسر جهان ارتباط برقرار کردند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.