کدخبر :287016 پرینت
13 آبان 1402 - 15:13

خشم کاربران از نتیجه جستجوی فلسطین در واتس‌اپ آمریکایی

به دنبال تهاجم نظامی رژیم غاصب صهیونیستی به نوار غزه، نحوه «ساخت استیکر با استفاده از هوش مصنوعی» در اپلیکیشن آمریکایی واتس‌اپ، خشم کاربران را در فضای مجازی برانگیخته است.

متن خبر

به گزارش سیتنا به نقل از روزنامه گاردین، اگر در این پلتفرم یک کودک فلسطینی پسر را جستجو کنید، او را اسلحه به‌دست نشان می‌دهد. از سوی دیگر، زمانی که از هوش مصنوعی درخواست طراحی استیکر پسربچه اسرائیلی را می‌دهید، تصاویری از کودکانی که فوتبال بازی می‌کنند یا کتاب می‌خوانند، ظاهر می‌شوند. در همین حال، اگر خواهان جستجوی یک شهروند نظامی اسرائیلی باشید، هرگز او را «اسلحه به‌دست» نشان نمی‌دهد.

این اولین بار نیست که یک اپلیکیشن متعلق به شرکت متا متهم به تبعیض علیه فلسطینیان می‌شود. پیش از این هزاران کاربر در فیس‌بوک و اینستاگرام از حذف یا سانسور محتواهای حامی فلسطین در شبکه‌های اجتماعی گلایه کرده بودند.

هزاران کاربر در حمایت از غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه پست‌هایی را منتشر کردند اما آن‌ها غافلگیر شدند که پست‌هایشان حذف یا سانسور شدند.

هزاران کاربر دیگر نیز اعلام کردند که حساب‌های آنها پس از فراخوان برای «تظاهرات مسالمت‌آمیز در سراسر ایالات متحده» در حمایت از غزه مسدود شده است.

متا در واکنش به انتقادهای اخیر از خود دفاع و اعلام کرده که برخی از پست‌ها به دلیل «خطای تصادفی» در سیستم‌های شرکت حذف شده‌اند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.