کدخبر :286108 پرینت
20 مهر 1402 - 09:29

وزیر صمت: باید به سمت زیست‌بوم صنعت دانش‌بنیان صادرات‌محور حرکت کنیم

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ضروری است که به سمت زیست‌بوم صنعت دانش‌بنیان صادرات‌محور برویم، سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در توسعه زیست‌بوم دانش‌بنیان بسیار مؤثر است.

متن خبر

به گزارش سیتنا، عباس علی‌آبادی در نشست با سرپرست، اعضای هیات مدیره، معاونان و مدیران سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، افزود: مهمترین کار کشور صنعتی شدن است، کشور باید صنعتی شود و الگوی صنعتی بهترین الگوی تغییر شرایط است.

وی با تأکید بر اینکه توسعه صنعتی مبتنی بر طرح آمایش سرزمینی باید باشد، اضافه کرد: توسعه صنعتی باید متناسب با مزیت‌های نسبی منطقه ای رقم بخورد و در این راستا باید پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های هر منطقه به خوبی شناسایی و احصاء شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه، تصریح کرد: باید تکمیل زنجیره ارزش را در شهرک‌ها و نواحی صنعتی دنبال کنیم و ارتباط شرکت‌های کوچک، متوسط و دانش بنیان با شرکت‌های بزرگ باید برقرار شود و حلقه ارتباطی ایجاد شود.

علی‌آبادی همچنین خاطرنشان کرد: باید به سمت صنایع هایتک و با تکنولوژی بالا برویم، جایی که خیلی از کشورها نمی‌توانند بروند، به این ترتیب فاصله خود را با دیگر کشورها زیاد می‌کنیم و ارزش افزوده بالایی ایجاد می‌نمائیم.

«فرشاد مقیمی» سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نیز در این نشست به تشریح وظایف این سازمان در دو حوزه «حمایت‌ها و توسعه صنایع کوچک» و همچنین «توسعه و ایجاد زیرساخت‌ها» پرداخت و برنامه‌های مهم، کلیدی و تحولی سازمان را معرفی کرد.

وی با اشاره به مهمترین راهبردهای سازمان در حوزه حمایت و توسعه صنایع کوچک، اظهار کرد: متنوع سازی ابزارهای نوین تامین مالی، ایجاد بن‌سازه جامع و هوشمندسازی فرآیندهای ارائه خدمات کسب و کار به صنایع کوچک، نوسازی و بازسازی صنایع، ارتقای توان رقابتی صنایع کوچک و متوسط و همچنین شناسایی و توسعه درآمدهای پایدار، مهم‌ترین راهبردهای سازمان در حوزه حمایت‌ها و توسعه صنایع کوچک هستند.

سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، همچنین به مهمترین راهبردهای سازمان در حوزه توسعه و ایجاد زیرساخت‌ها اشاره کرد و افزود: برنامه جامع اقدام مشترک (وزارتخانه‌های نیرو، نفت و صمت) در راستای تامین انرژی پایدار، کیفی‌سازی خدمات شهرک‌ها و نواحی صنعتی، استقرار سیستم مدیریت پروژه، نهضت استقرار مدیریت بهای تمام شده شهرک‌ها و نواحی صنعتی نیز مهم‌ترین راهبردهای سازمان در حوزه توسعه و ایجاد زیرساخت‌ها هستند.

در این نشست همچنین معاونان و مدیران سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به تشریح مهمترین اقدامات و برنامه‌های آتی در حوزه های تخصصی خود پرداختند و راهکارها و پیشنهادات لازم برای رفع برخی موانع ارائه شد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.