کدخبر :285568 پرینت
05 مهر 1402 - 13:12

معاون وزیر صمت: تپسی موظف به پاسخ‌گویی برای عدم ارائه سرویس مدارس شده است

معاون تجارت و خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت پیرامون وضعیت رسیدگی به بدعهدی تپسی برای ارائه سرویس مدارس، گفت: شرکت تپسی موظف به پاسخگویی در این زمینه شده است و با توجه به اینکه تاکسی‌های اینترنتی دارای مجوز هستند، مردم می‌توانند به اینماد مراجعه و شکایت خود را ثبت کنند.

متن خبر

به گزارش سیتنا به نقل از ایرنا، سرویس مدارس سامانه حمل و نقل هوشمند تپسی قرار بود از آغاز سال خدمت‌رسانی خود را آغاز کند. اما این اتفاق رخ نداد و دانش‌آموزان و والدین آنان در نخستین روز از سال تحصیلی دچار مشکلاتی شدند.

پس از آن روابط عمومی تپسی اعلام کرد: مهمترین دلایل تاخیر در ارائه سرویس، افزایش چشمگیر درخواست‌های والدین در هفته آخر شهریور ماه، غیرقطعی بودن ساعات مدارس تا لحظات آخر و درخواست‌های متعدد والدین برای تغییر ساعت‌ها بوده است.

روابط عمومی این سامانه هوشمند حمل‌ونقل تاکید کرد: ارائه سرویس مدرسه به دانش‌آموزان به صورت تدریجی آغاز می‌شود و طی روزهای آتی تا دهم مهرماه، ادامه پیدا خواهد کرد.

در همین پیوند، علیرضا شاهمیرزایی معاون تجارت و خدمات وزارت صمت در گفت‌وگویی در خصوص بدعهدی تپسی برای تامین سرویس مدارس با وجود عقد قراداد با خانواده‌ها و دریافت هزینه سرویس، گفت: این موضوع چند روز پیش مطرح شد و کمیسیون نظارت بر کسب‌وکارهای مجازی از این مجموعه خواسته که در این زمینه توضیح دهد. در سایر کسب و کارهای مجازی که در خصوص معاملات املاک در هفته های اخیر اقداماتی انجام داده بودند نیز این روند طی شد.

وی ادامه‌داد: مجوز این تاکسی های اینترنتی را اتحادیه صنفی می‌دهد و اتحادیه و وزارت صمت بر آن‌ها نظارت دارند. در حوزه تاکسی اینترنتی ضوابطی که اعمال شده به‌طور مشترک از سوی وزارت صمت و وزارت کشور است. سازمان شهرداری‌ها در هر شهری با شهرداری آن شهر هم باید قراداد داشته باشد و نرخ‌ها توسط شورای شهر تعیین می شود، زیرا شهرداری مسوول حمل و نقل درون شهری است.

شاهمیرزایی گفت: تپسی دفاعیاتی در خصوص این اقدام خود دارد، اما صدا و سیما اجازه دفاع به آنها نمی‌دهد. دو سه روز است این مشکل به وجود آمده و شکایت‌هایی نیز در اینماد ثبت و برای این تاکسی اینترنتی ارسال شده و آن‌ها چند روز وقت دارند تا پاسخ دهند. به طور قطع هر تخلفی باشد هم باید خسارت بدهد و هم با آنها برخورد می‌شود.

معاون تجارت و خدمات وزارت صمت اضافه‌کرد: اگر اینها به آموزش و پرورش هیچ ارتباطی ندارد، به‌طور رسمی اعلام شود. من خودم برای سرویس مدرسه فرزندانم به مشکل خورده‌ام. آموزش و پرورش هم عضوی از شورای حمل و نقل استان است و باید به این موضوع ورود کند.

شاهمیرزایی افزود: همه این شرکت‌های اینترنتی و تاکسی‌های اینترنتی دارای مجوز هستند و مردم کافی است به اینماد مراجعه و شکایت خود را ثبت کنند. همه پرداخت‌های مردم اینترنتی بوده و ریال به ریال آن مشخص است.

وی خاطرنشان‌کرد: اگر این موارد با شرکت حل نشد، حل اختلاف به قوه قضائیه می‌رود و مردم نگران این مساله نباشند. تپسی اعلام کرده که این پول را برمی‌گرداند و این موضوع کاملا قابل بررسی است.

وی با بیان اینکه هزینه این سرویس‌ها ۳۰ درصد کمتر از سایرین است، اعلام‌کرد: نظارت بر این تاکسی‌ها وجود دارد و ضوابط حمل و نقل درون‌شهری با شهرداری است. اگر آموزش و پرورش هیچ مسوولیتی ندارد به طور رسمی اعلام کند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.