ادامه دریافت هزینه اضافه از مشتریان اسنپ فود؛ سازمان تعزیرات: در صورت ارجاع پرونده گرانفروشی از سوی سازمان حمایت، پیگیری میکنیم
با اضافه شدن بخش «هزینه خدمات» به سایر هزینههای دریافتی از سرویس نان اسنپ فود و عدم ارائه پاسخ قانع کننده این سرویسدهنده اینترنتی بابت دریافت این هزینه اضافی، پیگیریهای خبرنگار سیتنا از سازمانها و نهادهای مختلف مرتبط با نظارت و پیگیری گرانفروشی از جمله سازمان حمایت بینتیجه ماند و در نهایت روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی به سیتنا گفت که این موضوع باید با تشکیل پرونده ای از سمت وزارت صمت و سازمان حمایت و ارسال آن به سازمان تعزیرات، پیگیری شود.
به گزارش خبرنگار سیتنا، مدتی است که در سرویس نان اسنپ فود، بخشی به نام «هزینه خدمات» اضافه شده است که جدای از سفارش نوع نان، هزینه بسته بندی و پیک، سفارش دهنده باید 10 هزار تومان هزینه خدمات را پرداخت کند. (خبر). این هزینه در روزهای نخست تنها در برخی از نانواییها دریافت میشد اما به مرور عموم نانواییها این هزینه اضافی را از مشتریان دریافت کردند.
پیگیری های خبرنگار سیتنا طی دو هفته اخیر از پشتیبانی اسنپ فود آغاز شد و پاسخی که از بخش پشتیبانی داده شد قانع کننده نبود، چراکه خود کارشناسان پشتیبانی هم نمی دانستند این هزینه دقیقا به چه دلیلی از سفارش دهنده دریافت می شود و صرفا میگفتند این هزینه جدیدا اضافه شده است و حق با شماست!
در ادامه خبرنگار سیتنا با روابط عمومی اسنپ فود ارتباط تلفنی برقرار کرد که پاسخ این واحد هم مشابه بخش پشتیبانی بود و اضافه بر آن، گفته شد که باید با هماهنگی مدیریت اسنپ فود، پاسخ داده شود که باز هم پاسخی به سیتنا داده نشد.
پیگیری بعدی سیتنا از وزارت صنعت، معدن و تجارت بود که پس از پیگیری موضوع، اعلام شد که از مرکز توسعه تجارت الکترونیک پیگیر این موضوع باشید، داستان به اینجا هم ختم نشد و پس از پیگیری خبرنگار سیتنا از مرکز تتا، پاسخ آن بود که باید ثبت شکایت انجام شود تا این موضوع توسط مرکز پیگیری شود، مگر آنکه از اتحادیه کسب و کارهای مجازی پیگیری کنید؛ چراکه اسنپ فود تحت نظارت این اتحادیه است.
طی تماس خبرنگار سیتنا با یکی از اعضای اتحادیه کسب و کارهای مجازی، مقرر شد مستقیما موضوع را از مدیرعامل اسنپ فود پیگیر شوند که پیگیری های این عضو اتحادیه نیز بی نتیجه ماند و پاسخی از مدیریت اسنپ فود دریافت نکرد و همچنین رئیس اتحادیه نیز به دلیل سفر اربعین امکان پیگیری و پاسخگویی نداشت!
طی تماس های مکرر سیتنا با وزارت صمت و پیگیری مسوولان مربوطه، پیشنهاد داده شد تا با سازمان حمایت ارتباط گرفته شود تا شاید این بخش پاسخگو باشند که با تماس خبرنگار سیتنا با این بخش هم پاسخی دریافت نشد و این بخش هم به ثبت شکایت و سپس پیگیری ارجاع داد.
در ادامه این پیگیری های سیتنا با روابط عمومی سازمان تعزیرات ارتباط گرفتیم که اعلام شد این موضوع باید از طرف وزارت صمت و سازمان حمایت مورد پیگیری قرار گیرد و پرونده ای برای تخلف، گران فروشی و یا هر موضوعی که این هزینه شامل آن می شود، تشکیل شود و سپس این پرونده به سازمان تعزیرات ارجاع داده شود تا پیگیری شود.
تا لحظه انتشار این خبر پیگیری های سیتنا از سازمانها و ارگانهای مختلف مرتبط با این موضوع بی نتیجه مانده و هنوز مشخص نیست کدام نهاد باید پاسخگوی این موضوع باشد و این هزینه اضافه همچنان از مشتریان دریافت میشود.
انتهای پیام
گزارش از زهرا طاهری
افزودن دیدگاه جدید