کدخبر :284676 پرینت
11 شهریور 1402 - 14:42

مدیرکل ICT اردبیل: ابلاغ مجوز اجرای 521 کیلومتر از 1210 کیلومتر فیبر روستایی جهت اجرا به مخابرات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل گفت: در سال جاری مجوز اجرای 521 کیلومتر از 1210 کیلومتر فیبر روستایی جهت اجرا به مخابرات ابلاغ گردیده است و در حال حاضر توسط مخابرات استان در مرحله انتخاب پیمانکار طبق مقررات می‌باشد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، شهریار سرداری روز شنبه در نشست خبری به‌ مناسبت هفته دولت در اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل اظهار کرد: بیش از 800 روستاهای بالای 20 خانوار استان پایش و تاکنون مجوز نصب و یا ارتقای دکل موجود در 291 روستا با اعتباری بالغ بر 700 میلیارد تومان از محل اعتبارات uso اخذ و جهت اجرا به اپراتورهای همراه اول و ایرانسل ابلاغ گردیده است.

وی، ادامه داد: تاکنون در 105 روستا با پوشش ارتباطی بیش از 150 آبادی عملیات نصب و یا ارتقای تجهیزات موجود به پایان رسیده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل، گفت: برای پایداری ارتباطات در روستاهای محروم تاکنون مجوز 1210 کیلومتر فیبر برای اجرا در روستاهای استان به مخابرات ایران ابلاغ گردیده است که انشاالله تا پایان دولت سیزدهم عملیاتی خواهد شد و مسیر انتقال ارتباطات روستایی متحول خواهند شد. در سال جاری مجوز اجرای 521 کیلومتر از 1210 کیلومتر فیبر روستایی جهت اجرا به مخابرات ابلاغ گردیده است و در حال حاضر توسط مخابرات استان در مرحله انتخاب پیمانکار طبق مقررات می باشد.

سرداری، تاکید کرد: پروژه اتصال منازل و مغازه ها و... (موسوم به fttx) در استان اردبیل توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به شرکت مبین نت ابلاغ گردیده است و در حال حاضر پروژه توسط شرکت فوق در شهر نیر در حال اجرا می باشد انشاالله در صورت موافقت شهرداری و شوراهای شهر سایر شهرها، اجرای پروژه­ی فوق در آنها هم انجام خواهد شد در این راستا نیازمند همکاری همه جانبه همه ارگان ها، سازمان ها به ویژه شهرداری و شورای اسلامی شهرها هستیم.

وی در پایان اشاره کرد: شرکت پست استان اردبیل بیش از سه میلیون مرسوله در سال گذشته ارسال و یا دریافت کرده است.

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.