مدیرعامل شرکت زیرساخت خبر داد: کاهش پینگ حداقل ۲۰ میلی ثانیهای تعدادی از بازیهای پرطرفدار گیمرهای ایرانی
مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت، گفت: پینگ بازیهای پرطرفدار آنلاین به صورت قابل توجهای کاهش یافته است و این اتفاق از طریق ایجاد یک لینک مستقیم پرظرفیت به میزبان این بازیهای پرطرفدار رایانهای در یکی از کشورهای منطقه صورت گرفته که به عنوان هاب بازیهای رایانهای شناخته میشود.
به گزارش سیتنا، محمد جعفرپور، معاون وزیر ارتباطات از کاهش قابل توجه پینگ تعدادی از بازی های پرطرفدار گیمرهای ایرانی خبر داد.
به گفته وی این اتفاق از طریق ایجاد یک لینک مستقیم پرظرفیت به میزبان این بازی های پرطرفدار رایانه ای در یکی از کشورهای منطقه صورت گرفته است که به عنوان هاب بازی های رایانه ای شناخته می شود.
بدین ترتیب بازی های پرطرفداری چون فیفا، فورتنایت و کال آو دیوتی با پکت لاس کمتر از نیم و کاهش پینگ حداقل ۲۰ میلی ثانیه پس از سال ها در دسترس گیمرهای ایرانی قرار گرفته است که این اتفاق تاثیر بسزایی در بهبود تجربه کاربری گیمرهای داخلی دارد.
کاهش پینگ بازی های رایانه ای آنلاین یکی از وعده های وزارت ارتباطات در دولت سیزدهم به شمار می رود که در گذشته نیز با راه اندازی ابزار رادار گیم، بسیاری از بازی های پرطرفدار با کیفیت بسیار بهتری نسبت به گذشته در اختیار کاربران ایرانی قرار گرفته است.
بنابه اعلام وزارت ارتباطات برنامه های دیگری در بهبود دسترسی کاربران ایرانی به گیم ها و بازی های آنلاین در دست اقدام است.
در سال های گذشته جامعه بزرگ گیمرهای داخلی نسبت به دسترسی و تجربه نامناسب کاربری خود در بازی های آنلاین همواره گلایه داشتند که با اقدام صورت گرفته در دو سال گذشته، رضایت نسبی آنان جلب شده است.
بازی های آنلاین جزو حساسترین سرویس ها نسبت به پارامترهای کیفی شبکه هستند که کیفیت بازی آن با کاهش میزان پینگ و پکت لاس رابطه مستقیمی دارد.
پینگ میزان زمان رفت و آمد داده در شبکه به شمار می رود و پکت لاس به میزانی از بسته های داده می گویند که هنگام جابه جایی در شبکه به مقصد نمی رسند.
پینگ و پکت لاس هر دو از شاخص های اصلی کیفیت شبکه هستند که هرچه میزان آن کمتر باشد، کیفیت شبکه نیز بهتر است.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید