کدخبر :283371 پرینت
09 مرداد 1402 - 08:54

اختصاص چهار بورس تحصیلی به بنگاه‌های صنعتی

دفتر فناوری و نوآوری معاونت هماهنگی و محیط کسب‌و‌کار وزارت صمت، چهار بورس تحصیلی ویژه بنگاه‌های صنعتی شامل «بورس بنگاه‌های اقتصادی»، «بورس مشاغل»، «بورس وطن» و «برنامه ویژه فرصت کوتاه‌مدت تحقیقاتی دانشجویان دکتری» را ابلاغ کرد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، «بورس بنگاه‌های اقتصادی»، «بورس مشاغل»، «بورس وطن» و «برنامه ویژه فرصت کوتاه‌مدت تحقیقاتی دانشجویان دکتری» چهار بورس ویژه بنگاه‌های صنعتی است که از سوی دفتر فناوری و نوآوری معاونت هماهنگی و محیط کسب وکار وزارت صمت ابلاغ شده‌ است.

این چهار بورس، بخشی از 13 نوع بورس طراحی و ابلاغ شده از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که تعهد و حمایت‌های ویژه‌ای نیز از سوی این وزارتخانه برای اجرای این بورس‌ها درنظر گرفته شده‌است.

در «بورس بنگاه‌های اقتصادی» صنایع و بنگاه‌های کسب‌وکار، چالش‌ها و نیازهای پژوهشی و فناورانه خود را در قالب پروژه‌های تحقیقاتی تعریف و به دانشگاه‌های کشور ارائه کرده و سپس بر اساس آن دانشجویان بورسیه، پژوهش‌ها و پروژه‌های دانشگاهی خود را متناسب با پروژه‌های تحقیقاتی بنگاه اقتصادی تعریف خواهند کرد.

هدف از «بورس مشاغل» نیز تربیت سرمایه‌های انسانی موثر و کارا بر اساس نیاز و درخواست بنگاه اقتصادی، مصاحبه توسط بنگاه اقتصادی و همچنین تغییر سرفصل برخی از دورس دانشگاهی مبتنی بر نیاز بنگاه اقتصادی است.

در «بورس وطن» نیز بنگاه اقتصادی می‌تواند هر ساله افرادی را انتخاب و در کشورهای هدف در مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد با هدف توسعه روابط علمی، اقتصادی و صنعتی با آن کشورها بورس کند.

در «برنامه ویژه فرصت کوتاه‌مدت تحقیقاتی دانشجویان دکتری» نیز صنایع طی مکاتبه و انعقاد قرارداد با سازمان امور دانشجویان، می‌توانند عناوین مورد نیاز و مسئله‌محور خود را معرفی کنند تا بر اساس آن، دانشجویان دکتری در راستای تکمیل پژوهش خود به یک دوره کوتاه‌مدت فرصت تحقیقاتی خارج از کشور اعزام شوند.

بر اساس اعلام دفتر فناوری و نوآوری معاونت هماهنگی و محیط کسب‌و‌کار وزارت صمت، آغاز فرآیند اجرای تمامی بورس‌های مذکور از طریق سامانه https://sib.saorg.ir است. همچنین برای کسب هرگونه اطلاعات تکمیلی، شماره تماس 81762834 و 09125456159 اعلام شده‌ است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.