مدیریت لیندا یاکارینو در توییتر آغاز شد
لیندا یاکارینو، ریاست شرکت توییتر را زودتر از موعد مقرر از ایلان ماسک تحویل گرفته است.
به گزارش سیتنا به نقل از بی بی سی، لیندا یاکارینو، رئیس جدید شرکت توییتر، این پست را زودتر از موعد از ایلان ماسک تحویل گرفته است.
او که قبلا مدیر بخش تبلیغات «انبیسی یونیورسال» بود، چند روز بعد از برکناری دومین رئیس بخش اعتماد و ایمنی کار خود را شروع میکند.
ایلان ماسک روز ۱۲ مه اعلام کرده بود که جانشین او تا شش هفته دیگر پست را تحویل خواهد گرفت، اما به نظر میرسد او زودتر شروع به کار کرده باشد.
توییتر همچنین اعلام کرد که جو بِناروش را از «انبیسی یونیورسال» به خدمت گرفته است.
بناروش معاون ارشد ارتباطات، تبلیغات و شراکت در این غول رسانهای بود.
او همچنین چندین سال در متا، مالک فیسبوک و اینستاگرام کار کرد. او در توییتر بر بخش تجاری تمرکز خواهد داشت.
ماسک گفته است که قصد دارد همچنان در گرداندن توییتر دستی داشته باشد؛ شرکتی که بعد از روی کار آمدن او با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم میکند.
مالک میلیاردر توییتر سال پیش گفته بود هر وقت «کسی با حماقت کافی برای تصدی این شغل پیدا شود» از مدیریت اجرایی آن کنار خواهد رفت.
این بعد از یک نظرسنجی توییتری بود که ماسک در آن از کاربران خواست در مورد استعفای او رای دهند. نتیجه ۵۷.۵ درصد رای مثبت بود.
یاکارینو، ۶۰ ساله، عملیات بخش کسب و کار در توییتر را زیر نظر خواهد داشت، بخشی که برای کسب درآمد در تقلا بوده است.
ماسک از زمان خریداری توییتر، ۷۵ درصد از کارمندان آن از جمله تیمهایی که مسئول ردگیری رفتارهای زیانبار بودند را اخراج کرد و نحوه تایید اصالت حسابهای کاربری را تغییر داد.
همزمان تبلیغکنندگان در شمار بزرگ توییتر را ترک کردهاند.
نام یاکارینو به خاطر موفقیت در هدایت «انبیسی یونیورسال» در جریان تلاطم ناشی از شرکتهای فناوری سر زبانها افتاده است.
اواخر هفته گذشته گزارشهایی مبنی بر استعفای دومین رئیس بخش امنیت و اعتماد توییتر تحت مالکیت ماسک منتشر شد.
اِلا اِروین زمانی در این پست شروع به کار کرد که رئیس قبلی، یوئل راث، در نوامبر ۲۰۲۲ آن را ترک کرد؛ که یک ماه بعد از آن بود ماسک مدیریت شرکت را بر عهده گرفت.
کار رئیس اعتماد و ایمنی تعدیل محتواست، موضوعی که از زمان تصاحب شرکت توسط ماسک مورد توجه قرار گرفته است.
دلیل استعفای اِروین مشخص نیست. با این حال یک روز پس از آن اتفاق افتاد که ماسک علنا از یک تصمیم بخش تعدیل محتوا در توییتر انتقاد کرد.
ماسک از زمانی که توییتر را به قیمت ۴۴ میلیارد دلار خریده، تحت فشار بوده تا شخص دیگری را برای رهبری شرکت بیابد و توجه خود را بار دیگر بر سایر کسبوکارهایش از جمله شرکت خودروسازی تسلا و شرکت موشکی اسپیس ایکس متمرکز کند.
او به کار خود به عنوان رئیس اجرایی توییتر و مدیر ارشد فناوری ادامه خواهد داد.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید