برنامهریزی برای اتمام مراحل اصلی کلان طرح سلامت الکترونیکی در سال 1402
در نخستین جلسه کمیته نظارتی طرح سلامت الکترونیک که با محوریت اتمام مراحل اصلی این کلان طرح در سال جاری برگزار شد، در مجموع ۲۲ راهکار فنی، عملیاتی و اجرایی برای تحقق این بخش مهم از پروژه دولت الکترونیکی در سازمانهای حوزه سلامت و درمان طی یک دستورالعمل اجرایی ارائه شد.
به گزارش سیتنا، در نخستین جلسه کمیته نظارتی طرح سلامت الکترونیک که با محوریت اتمام مراحل اصلی این کلان طرح در سال جاری در دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات کشور برگزار شد، ابتدا به دستاوردهای مهم سلامت الکترونیک در دولت سیزدهم اشاره شد.
رضا باقری اصل، دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات در این جلسه گفت: موضوع کلان پروژه سلامت الکترونیک که پس از سال ها تاخیر به بهره برداری رسیده در حال حاضر در وضعیت مطلوبی قرار دارد و رشد بیش از ۹۰ درصدی نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک، تحقق ۸۰ درصدی پایگاه ملی برخط بیمهشدگان، آغاز نظام ارجاع الکترونیک، نظام رسیدگی الکترونیک و ارائه خدمات شرکت های بخش خصوصی و استارتاپ های حوزه سلامت از دستاوردهای مهم این کلان پروژه تاکنون بوده است.
در ادامه این جلسه به پروژه های ناتمام این کلان طرح نیز پرداخته و عنوان شد: با توجه به پیچیدگی اجرا در برخی بخش ها بخصوص مواردی که نیاز به همکاری همزمان چند سازمان یا مجموعه دارد در کنار این پیشرفت ها موضوعات نظیر اتصال همه صندوق های بیمه و اتصال بیمههای تجاری و تکمیلی به فرآیند نسخه و تبادل الکترونیک تاخیرهایی مشاهده می شود که باید برای آنها راهکارهایی عملی ارایه کرد تا هرچه سریع تر موضوعات باقیمانده در این کلان طرح به ثمر برسد.
سپس به دلایل فنی تاخیرها و ارایه راهکارهایی برای تحقق حداکثری اهداف این پروه ها پرداخته شد و در هر بخش راهکارهایی مجزا ارائه شد که در مجموع و در جلسه اول ۲۲ راهکار فنی، عملیاتی و اجرایی برای تحقق این بخش مهم از پروژه دولت الکترونیک در سازمان های حوزه سلامت و درمان طی یک دستورالعمل اجرایی ارایه شد.
موضوعاتی مانند تدوین دستورالعمل پذیرش نسخه کاغذی در وضعیت شرایط اضطراری، ایجاد وبسرویس جهت رفع ایرادات باقی مانده بخش کدینگ دارو، بررسی وضعیت کیفیت داده های ارسالی، تعیین تکلیف وضعیت قرارداد بیمه های پایه با کلینیکها و بیمارستانهای بخش خصوصی، دریافت و رسیدگی الکترونیک اسناد بستری در کلیه کلینیکها و بیمارستانهای بخش خصوصی توسط بیمه گرها و ارسال اطلاعات مورد نیاز بیمه های تکمیلی توسط وزارت بهداشت و بیمه گرهای پایه از مهمترین بخش های این دستوالعمل اجرایی بود.
در پایان برای هر بخش از پروژه ها بخصوص مواردی که با همکاری دو یا چند مجموعه تحقق پروژه ها امکانپذیر می شود، مهلت هایی از یک هفته تا سه ماه در نظر گرفته و مقرر شد که گزارش پیشرفت هر بخش به صورت هفتگی برای این کمیته ارسال شود و بازدیدهای میدانی نیز در این باره انجام شود.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید