کدخبر :280943 پرینت
06 خرداد 1402 - 10:53

دریافت مجوز آزمایش تراشه «نورالینک» روی مغز انسان توسط ایلان ماسک

شرکت نورالینک که متعلق به ایلان ماسک است، بالاخره توانست از سازمان غذا و داروی آمریکا مجوز آزمایش ایمپلنت مغزی خود روی انسان را دریافت کند.

متن خبر

به گزارش سیتنا به نقل از منابع اینترنتی، نورالینک که از سال ۲۰۲۰ به همگان وعده داده بود به‌‌زودی آزمایش‌های انسانی خود را آغاز می‌کند، سال گذشته با رد درخواست مجوزش از سوی سازمان غذا و دارو به دلیل نگرانی‌های ایمنی، نتوانست به وعده‌اش عمل کند.

با این حال روز گذشته این شرکت بالاخره توانست مجوز آزمایش انسانی را دریافت کند؛ مسئله‌ای که می‌تواند نقطه عطفی در فعالیت‌های این مجموعه آینده‌نگر باشد.

نورالینک امید دارد با کاشت ریزتراشه‌های خود در مغز انسان بتواند به درمان بیماری‌هایی مانند نابینایی و فلج اندام بپردازد. همچنین کاشت این تراشه‌ها قرار است به این افراد در استفاده از رایانه و تلفن همراه کمک کند.

این تراشه‌ها که تا کنون فقط روی میمون‌ها آزمایش شده‌اند می‌توانند سیگنال‌های تولید شده در مغز را تفسیر کرده و این اطلاعات را ازطریق بلوتوث به دیگر دستگاه‌ها منتقل کنند.

پیش از این ایلان ماسک گفته بود نورالینک همچنین می‌تواند به کاهش نگرانی‌ها درباره جایگزین شدن انسان با هوش مصنوعی کمک کند.

با این حال کارشناسان هشدار می‌دهند تراشه‌های مغزی نورالینک برای رسیدن به مرحله استفاده عمومی و نیز برای غلبه بر چالش‌های فنی و اخلاقی، به آزمایش‌های گسترده‌ای نیاز دارند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.