کدخبر :277643 پرینت
02 اسفند 1401 - 09:11

استفاده از فناوری‌های نوین؛ یکی از موضوعات مشترک سازمان امور استخدامی و وزارت ارتباطات

مدیرکل دفتر تعالی فرهنگ سازمانی و سلامت اداری سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت: سازمان امور استخدامی با دستگاه‌های مختلف کارهای مشترکی را دنبال می‌کند که اقدام مشترکی که می‌تواند آن را با وزارت ارتباطات دنبال کند، استفاده از فناوری‌های نوین است.

متن خبر

به گزارش سیتنا، کمیته سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم وزارت ارتباطات با حضور مسئولان سازمان امور استخدامی در سالن امید وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار و ضمن بررسی موضوعات، مقرر شد تا برای استفاده از فناوری های نوین در حوزه ارزیابی عملکردی و بازرسی در دستگاه های اجرایی، کارگروهی در سازمان امور استخدامی تشکیل شود.

علی بحرینی رئیس مرکز بازرسی، نظارت مدیریتی و پاسخگویی به شکایات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در کمیته سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم که با حضور مدیرکل دفتر تعالی فرهنگ سازمانی و سلامت اداری سازمان امور اداری و استخدامی کشور و هیات همراه در وزارت ارتباطات برگزار شد، با اشاره به ضرورت جا افتادن موضوع فرهنگ سازمانی در سطوح مدیران ارشد گفت: با توجه به اهمیت تبیین و نهادینه کردن فرهنگ سازمانی در میان مدیران، این مرکز تصمیم دارد سال آینده از موشن گرافی و اینفوگرافی با هدف آگاهی بخشی مدیران استفاده کند.

وی با بیان اینکه تسهیم دانش یکی از حلقه های مفقود در شرکت ها و سازمان های تابعه دستگاه های اجرایی است، افزود: باید از فعالیت های جزیره ای در دستگاه های اجرایی پرهیز کنیم.

رئیس مرکز بازرسی، نظارت مدیریتی و پاسخگویی به شکایات وزارت ارتباطات همچنین خواستار تدوین شیوه نامه جامع در حوزه فرهنگ سازمانی شد و توضیح داد: در فرهنگ سازمانی می توان با استفاده از دیدگاه صاحب نظران و نخبگان اقدام به تهیه شاخص های استاندارد در قالب شیوه نامه کرد و برای ارزیابی و پیاده سازی به دستگاه های اجرایی ابلاغ کرد.

بحرینی از شناسایی و تصویب هشت گلوگاه فساد در وزارت ارتباطات و تصویب خبر داد.

ضرورت استفاده از فناوری های نوین

جلسه

فتاح آقازاده مدیرکل دفتر تعالی فرهنگ سازمانی و سلامت اداری سازمان امور اداری و استخدامی کشور با اشاره به اینکه وزارت ارتباطات همواره جزو دستگاه های پیشرو در حوزه ارزیابی عملکرد در میان دستگاه های اجرایی به شمار می رود، گفت: در آسیب شناسی که از تابستان امسال انجام شده متوجه شدیم که ارتباط ما با دستگاه های اجرایی گاهی دچار مشکل است و محدود به اتوماسیون اداری شده است که برای رفع این مشکل چهار تا پنج مسیر برای برقراری این ارتباط را در نظر گرفتیم که اولین آن همایشی بود که در هشتم آبان ماه امسال برگزار شد.

وی افزود: برخلاف جهت گیری های سال های گذشته، امسال بجای تمرکز بر دریافت گزارش عملکرد و شکایات، قصد داریم تا مشکلات و موانع را دریافت کنیم تا اگر شاخصی دقیق نیست و یا شاخص جدیدی نیاز است، تعیین و ارایه شود تا قابلیت اجرایی داشته باشد.

مدیرکل دفتر تعالی فرهنگ سازمانی و سلامت اداری سازمان امور اداری و استخدامی کشور با اعلام آمادگی برای برگزاری جلسات تخصصی پیرامون موضوعات مشخص اقدام کنیم.

آقازاده استفاده از فناوری های نوین را در حوزه بازرسی دستگاه های اجرایی را ناکافی دانست و تصریح کرد: همواره یکی از گلایه های دستگاه های اجرایی اشکال در ساختار و کمبود نیروی انسانی است که با استفاده از فناوری های نوین می توان تا اندازه ای مشکلات از این دست را کاهش داد و می توان بجای انجام بازرسی های سنتی از فناوری های نوین استفاده کرد.

وی استفاده از فناوری های نوین را یکی از موضوعات مشترک سازمان امور استخدامی و وزارت ارتباطات اعلام کرد و افزود: سازمان امور استخدامی با دستگاه های مختلف کارهای مشترکی را دنبال که اقدام مشترکی که می تواند آنرا با وزارت ارتباطات دنبال کرد، استفاده از فناوری های نوین است.

مدیرکل دفتر تعالی فرهنگ سازمانی و سلامت اداری سازمان امور اداری و استخدامی کشور با اشاره به اقدامات خوبی که در شرکت ارتباطات زیرساخت و شرکت ملی پست در حوزه فرهنگ و سلامت اداری و بازرسی، اظهار کرد: امسال در مورد ارزیابی عملکرد نیز شاخص ها ساده تر اما دقیق تر مشخص شده است و نمره های هر بخش مشخص شده است.

آقازاده با تاکید بر تفکیک فعالیت ها در حوزه های فرهنگ سازمانی با فرهنگ عمومی تصریح کرد: در حوزه فرهنگ سازمانی باید اقداماتی که صورت می گیرد منجر به افزایش اثرگذاری در بخش عملکردی شود.

بنابه این گزارش، در این جلسه موضوعات مختلفی از جمله تشکیل میز خدمت، شناسایی گلوگاه های فساد، سوت زنی و مدیریت تعارض منافع با هدف هم اندیشی و ارائه راهکارهای کارشناسی مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.