کدخبر :276420 پرینت
27 دی 1401 - 11:52

کلاهبرداری با عنوان جعلی کارشناس روابط عمومی شبکه شاد

رئیس پلیس فتا استان خراسان شمالی از شناسایی و دستگیری عامل ایجاد اکانت جعلی با عنوان کارشناس روابط عمومی در شبکه آموزشی شاد خبر داد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، سرهنگ یوسف شاکری بیان داشت: در پی اعلام شکایت یکی از فرهنگیان عزیز در پلیس فتا شیروان مبنی بر اینکه فردی در شبکه آموزشی شاد اقدام به ایجاد کاربری جعلی با مشخصات وی و ارسال پیام به مدیران مدارس جهت تشکیل گروه و کانال‌های خبری و آموزشی و واگذاری مدیریت این کانال‌ها به او نموده است، بلافاصله موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا این شهرستان قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا خراسان شمالی توضیح داد: با انجام تحقیقات فنی و تخصصی پلیسی،عامل ایجادکننده کاربری جعلی شناسایی، و به پلیس فتا شهرستان احضار شد که در ادامه تحقیقات محرز گردید متهم اصلی پرونده فرزند وی بوده که به پلیس فتا شهرستان احضار گردید.

این مقام انتظامی افزود: متهم اصلی پرونده که دانش‌آموز بود اعلام داشت در فضای مجازی با شخصی دوست شدم که هویت او را نیز نمی‌دانم و او این روش را به من پیشنهاد داد و اکنون پشیمان هستم. 

این مقام مسئول ادامه داد : پرونده به همراه متهم جهت سیر مراحل قانونی، تحویل مرجع قضائی گردید.

شاکری به شهروندان توصیه کرد: قبل از ورود فرزندانتان به فضای مجازی، قوانین را برای آنها توضیح دهید و در خصوص ارتباط‌های فضای مجازی، آنان را هوشیار کنید و سعی کنید با همراهی آنان، باعث کاهش آسیب‌های بالقوه این بستر، برای فرزندان خود باشید.

وی از کاربران فضای مجازی خواست در صورت برخورد با این‌گونه موارد، بلافاصله مراتب را از طریق شماره تماس 096380 با همکاران ما در مرکز فوریت‌های سایبری در میان بگذارند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.