کدخبر :273801 پرینت
09 آبان 1401 - 14:11

لزوم وجود قانون و قاعده برای فضای مجازی در تمام دنیا

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، گفت: در تمام دنیا برای فضای مجازی قانون و قاعده وجود دارد و بارها این را گفته ام که در خود آمریکا که امروز برای ما نسخه رهاسازی بی‌چون و چرای فضای مجازی را تجویز می‌کند، ۲۷۰ ماده قانون برای آن نوشته و مجلس آمریکا هم آن را تصویب کرده است.

متن خبر

به گزارش سیتنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جبهه پایداری انقلاب اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی آقاتهرانی در همایش شوراهای استانی جبهه پایداری مطرح کرد: ملت ایران در انقلاب اسلامی حاکمیت طاغوت را از دستش گرفت و با هدایت امام، آن را به اهلش یعنی ولی فقیه رساند که این حاکمیت باید در کلیه امور جاری و ساری باشد. اما در ۲۰ سال گذشته متاسفانه حاکمیت فضای مجازی به دست صهیونیست ها و غربی ها داده شد.

وی ادامه داد: در تمام دنیا برای فضای مجازی قانون و قاعده وجود دارد. بارها این را گفته ام که در خود آمریکا که امروز برای ما نسخه رهاسازی بی‌چون و چرای فضای مجازی را تجویز می‌کند، ۲۷۰ ماده قانون برای آن نوشته و مجلس آمریکا هم آن را تصویب کرده است. مثلاً اگر کسی در فضای مجازی مطلبی ارائه دهد به گونه ای که در آن مطلب از ایران و سیاست‌های کشور حمایت شده باشد، جرم تلقی شده و با آن برخورد می‌کنند. با این تفاسیر من نمی‌دانم برخی از غرب گرایانی که آمال و آرزوهایشان آمریکایی شدن است و همزمان هم به دنبال بی‌قانون ماندن فضای مجازی هستند، چگونه این تناقضات را هضم می‌کنند. از دید آنها اگر آمریکا خوب است، باید قوانین و قواعدش هم خوب باشد دیگر؛ آمریکا اگر برای قانونمند سازی فضای مجازی‌اش اقدام کند خوب است؛ اگر ما در ایران قانونمند سازی فضای مجازی را دنبال کنیم بد است؟ از نظر برخی مرگ خوب است؛ ولی فقط برای همسایه!
 
آقاتهرانی در ادامه افزود: در این ارتباط رهبر معظم انقلاب تاکیدات فراوانی درباره ضابطه مند کردن فضای مجازی داشته اند و حتی در آغاز مجلس انقلابی یازدهم فرمودند که در این باره به دنبال طرح کوتاه مدت باشید و فضای مجازی نباید بدین گونه یله و رها باشد. قوانینی که در اروپا برای فضای مجازی نوشته شده است را اگر نگاه کنید گمان می کنید که یک فرد حزب اللهی آن را نوشته است؛ پس چرا آنجا اصلا نمی گویند که این خلاف آزادی است اما تا ما می خواهیم در ایران اقدامی را در این باره انجام دهیم همه نگران آزادی می‌شوند. در حالیکه اساساً انقلاب اسلامی آمد که آزادی را بر آن محیط اختناق‌آلودی که پهلوی ایجاد کرده بود، چیره گرداند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.