سامانه هوشمند رسیدگی به شکایات از کسبوکارهای اینترنتی رونمایی میشود
مراسم رونمایی از سامانه هوشمند رسیدگی به شکایات از کسبوکارهای اینترنتی و داوری جمعی برخط (CODR)، با هدف حمایت از مصرف کنندگان در فضای تجارت الکترونیکی برگزار خواهد شد.
به گزارش سیتنا، وزارت صمت با محوریت مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در اجرای تکالیف ذاتی و قانونی خود در زمینه حمایت از مصرف کنندگان در فضای تجارت الکترونیکی، از سال ها پیش اقدام به ایجاد بخش شکایت در سامانه نماد اعتماد الکترونیکی (اینماد) نموده و از سال گذشته نیز واحد رسیدگی به شکایت از کسب و کارهای اینترنتی در سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان راه اندازی شده است.
علاوه بر این در اجرای ماده نه برنامه جامع تجارت الکترونیکی موضوع تصویبنامه شماره 31766/ت33229هـ مورخ 25 مردادماه 1384 با همکاری وزارت دادگستری و قوه قضائیه، از دو سال گذشته پس از انجام مطالعات تطبیقی در زمینه روش های حل اختلاف جایگزین به ویژه به صورت حل اختلاف برخط و بومی سازی آن در چارچوب قوانین و مقررات کشور، طی تفاهمنامه با بنیاد بهره وری موقوفات آستان قدس رضوی (شرکت کسب و کار رضوی) و کمیسیون داوری کانون عالی انجمن های صنفی کارفرمایی ایران، سامانه برخط حل اختلاف جمعی (Crowdsourced Online Dispute Resolution-CODR) به عنوان بخشی از سامانه هوشمند رسیدگی به شکایات را طراحی و پیاده سازی نموده است.
لذا به منظور رونمایی از این اقدام مهم ملی، مقرر گردیده مراسمی با حضور وزرای صمت و دادگستری، معاون حقوقی رئیس جمهور، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارفرمایی ایران با عنوان رونمایی از "سامانه هوشمند رسیدگی به شکایات از کسب و کارهای اینترنتی و داوری جمعی برخط (CODR)" در روز شنبه، 21 اسفندماه ۱۴۰۰ با رعایت پروتکل های بهداشتی و بصورت همزمان حضوری و ویدئوکنفرانسی برگزار گردد.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید