کدخبر :265683 پرینت
08 بهمن 1400 - 11:35

ثنایی: از حداکثر توان شرکت‌های داخلی، در تعامل با چینی‌ها استفاده شود

نایب رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران، گفت: با توجه به اینکه ما از طیف شرکت‌های بسیار قدرتمندی در حوزه‌های مشاور، دانش بنیان و خلاق، تولیدکننده در سطح بین المللی در کشور خودمان داریم، لذا در تعامل با چینی‌ها حتما باید خطوط مختلف دفاعی ترسیم گردد تا از توان شرکت‌های داخلی در این تعاملات حداکثر استفاده به عمل آید.

متن خبر

دکتر اسماعیل ثنایی، نایب رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون بخشی از مفاد توافق‌نامه همکاری 25 ساله ایران و چین در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، گفت: متاسفانه در رابطه با تفاهم‌نامه 25 ساله ایران و چین اطلاعات زیادی در دست نیست تا حداقل در مورد بخش‌های مربوط به حوزه‌ی ICT اظهار نظر کنیم.

ثنایی در خصوص اظهارات اخیر وزیر ارتباطات پیرامون استفاده از توان چینی‌ها برای ارتقای کیفیت اینترنت ثابت و توسعه‌ی شبکه‌ی 5G هم گفت: شکی نیست که چینی‌ها در حوزه‌ی 5G پیشرفت‌های خوبی داشته‌اند و می‌توانند به شبکه‌ی نوین ارتباطی ما کمک کنند. لیکن یکی از ملزومات 5G، داشتن زیرساخت فیبرنوری پرظرفیت و گسترده است که ما در این رابطه بسیار ضعف داریم.

نایب رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران، خاطرنشان کرد: بتازگی موضوع فیبرنوری یکی از صورت مساله‌های روی میز است تا زیرساخت‌های فیبر و FTTX در شهرهای بزرگ و سپس در سراسر گشور نصب گردد. این پروژه‌ی عظیم که با در تظر گرفتن اتصال اخر (Last Mile) و محتوی، حدود 100 «همت» (هزار میلیارد تومان) تخمین بودجه می‌شود، هنوز مشخص نشده بودجه‌اش از کجا تامین خواهد شد؟!

ثنایی در پایان تاکید کرد: در تعامل با چینی‌ها حتما باید خطوط مختلف دفاعی ترسیم گردد؛ بدین معنی که اگر در قبال آنها کوتاه بیائیم، حتی عمله و بنا را هم از چین می‌آورند، در حالیکه ما از طیف شرکت‌های مشاور، دانش بنیان و خلاق، تولیدکننده و پیمانکار شرکت‌های بسیار قدرتمندی در سطح بین المللی در کشور خودمان داریم که باید از آنها حمایت جدی و منطقی شود، والا شاهد از دست رفتن یکی یکی آنها خواهیم بود.

انتهای پیام

گفت‌وگو از فرزانه احمدی منش

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.