کدخبر :264220 پرینت
20 آذر 1400 - 17:10

مدیرعامل اسنپ: اینماد به یک فرایند طولانی و ناامیدکننده تبدیل شده است

مدیرعامل اسنپ، اظهار داشت: اینماد، خصوصا در شرایط فعلی که یک مجوز جدید به مجوزهای قبلی اضافه شده، به جای آنکه کمک‌حال کارآفرین‌ها باشد و باعث کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری در زندگی مردم شود، به یک فرایند طولانی و ناامیدکننده تبدیل شده است.

متن خبر

محمد خلج قاسم آبادی، مدیرعامل اسنپ در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون الزام کسب‌وکارها به دریافت اینماد، گفت: با وجود تمام صحبت‌هایی که درباره‌ی نیاز به حمایت حداکثری دولت از کسب‌و‌کارها می‌شود، عملا سازوکار فعلی اخذ اینماد، به اخذ مجوز جدید برای کسب‌وکارها تبدیل شده است. این امر به‌خودی‌خود می‌تواند مشکلات زیادی را ایجاد کند و مصداق محدودسازی است.

وی ادامه داد: به طور کلی بحث اینماد، خصوصا در شرایط فعلی که یک مجوز جدید به مجوزهای قبلی اضافه شده، به جای آنکه کمک‌حال کارآفرین‌ها باشد و باعث کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری در زندگی مردم شود، به یک فرایند طولانی و ناامیدکننده تبدیل شده است. متاسفانه فعالیت خیلی از کسب‌و‌کارها در این مرحله متوقف و سرمایه معنوی و مادی‌ کشور در این بین اتلاف می‌شود.

وی گفت: هدف اصلی از رتبه‌بندی و اعطای نماد اعتماد به کسب‌و‌کارها باید ایجاد حس اعتماد در کاربر نهایی نسبت به برند باشد، این ایجاد حس اعتماد به کسب‌و‌کارها به ذات چیز بدی نیست؛ کاربر نهایی که می‌تواند مصرف‌کننده یا تامین‌کننده باشد، به واسطه همین اعتماد می‌تواند اطمینان خاطر داشته باشد که ضرر و زیانی متحمل نمی‌شود، اما در عمل شاهدیم که برخی برندها با وجود داشتن این نماد الکترونیکی، مشکلاتی برای کاربرانشان به وجود می‌آورند؛ چراکه علی‌رغم آنکه برخی شرکت‌ها نمی‌توانند به سادگی این مجوز را اخذ کنند، برخی دیگر به واسطه ارتباطاتی که دارند و خارج از قوانین و استانداردها مجوز می‌گیرند.

مدیرعامل اسنپ در ادامه‌ی گفت‌وگو با سیتنا خاطرنشان کرد: در نهایت به نظر می‌رسد سازوکار پیاده‌سازی فرایند اعتمادسازی نیاز به بازنگری دارد و بخش خصوصی باید به این حوزه وارد شود؛ چراکه این نماد جمعی از کسب‌وکارهای بخش خصوصی را پوشش خواهد داد. این نماد باید با مشارکت خود کاربران و همینطور نظرات و دیدگاه‌های آنها ارتقا یا تنزل پیدا کند و با عدم سرویس‌دهی مناسب، اعتماد و اطمینان عمومی به آن کسب‌و‌کار کاسته شود.

وی گفت: به نظر می‌رسد بهترین مکانیسم، حضور کاربر در مشخص کردن نقش نهایی کسب‌و‌کار است. این امر کمک می‌کند تا یک شرکت به واسطه طی نکردن فرایند اخذ مجوز از چرخه اکوسیستم خارج نشود. در واقع انتظار داریم مسیر دریافت مجوز همزمان با فعالیت شرکت‌ها صورت بگیرد.

مدیرعامل اسنپ در پایان گفت: تسهیل‌گری در این مسیر بسیار حائز اهمیت است. به ویژه برای کسب‌و‌کارهای کوچک بسیار مهم است که بتوانند مجوزهای مورد نیازشان را در اسرع وقت و بدون بروکراسی‌های معمول دریافت کنند. طبیعتا این کسب‌وکارها با طی کردن مراحل رشد خود، همزمان با تداوم فعالیتشان، نسبت به تکمیل مراحل دریافت مجوز و ورود به سطوح جدید اقدام می‌کنند.

انتهای پیام

گفت‌وگو از فرزانه احمدی منش

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.