کدخبر :259967 پرینت
18 مرداد 1400 - 06:36

عاقبت کلیپ غیر اخلاقی بستنی ایرانی با سوء استفاده از یک زن!

انتشار کلیپ تبلیغاتی یک شرکت لبنیاتی در اینستاگرام، با واکنش سریع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مواجه شد.

متن خبر

به گزارش تابناک، محتوای جنسی تبلیغ بستنی در ایران جنجال ساز شد. تهیه فیلم هایی با محتوای جنسی در ایران جرم محسوب می شود. به تازگی یک تبلیغ بستنی با محتوای جنسی منتشره شده که سر و صدای زیادی به پا کرده است. محتوای جنسی به تازگی به شکل یک تبلیغ منتشر شده است که پس از مدتی تبلیغ محتوای جنسی با بستنی از اینستاگرام پاک شد.

یک مقام آگاه با اعلام این مطلب گفت: با وجود آنکه این تیزر بدون دریافت مجوز در فضای مجازی منتشر شده بود، ساعتی پس از انتشار و با رصد همکاران تبلیغاتی، کلیپ که خارج از مقررات مصوب تولید و توزیع شده بود، از صفحه شرکت مذکور حذف و تذکرهای لازم به آنها ابلاغ شد. با سازندگان تیزر مذکور نیز مطابق مقررات برخورد خواهد شد.

خبرگزاری فارس درباره این کلیپ نوشت: تبلیغات ساختارشکنانه و بعضا اروتیک برخی کالاهای مصرفی در فضای مجازی دو سه سالی هست که در فضای اینستاگرام از سوی شرکت‌های تولیدی انجام می‌شود. با اینکه اغلب آن‌ها با واکنش‌های منفی و تند مخاطبان صورت می‌گیرد با این حال گویا آنها قصد دارند از این شیوه زننده برای دیده شدن استفاده کنند. پیش از این شاهد تبلیغ‌های ابزاری یک برند شوینده و تولید شکلات بودیم که به تازگی یک برند بستنی‌سازی مشهور نیز با انتشار کلیپی واکنش کاربران مجازی را برانگیخت. در این کلیپ که یک بازیگر خانم با ظاهری نامناسب حضور دارد که با رفتارها و اداهایی کاملا اروتیک و جنسی که دقیقا تبلیغ روی آن سوار شده‌است با خوردن یک بستنی تبلیغ آن را می‌کند.

نشنیده گرفتن اعتراضات

واکنش کاربران اینستاگرامی به خصوص خانم‌ها و کامنت‌های مخالفتشان با این محتوای نامناسب که نوعی اهانت به زنان بود باعث شد در اولین اقدام این برند تجاری کامنت‌های پستش را ببندد تا جلوی واکنش‌های بیشتر را بگیرید. اما واکنش‌ها به کامنت‌گذاری محدود نشد و پای بسیاری از فعالان حوزه زنان را نیز به میدان باز کرد تا آن‌ها نیز نسبت به تصویر ارائه شده محتوا منتشر کنند و خواستار حذف و عذرخواهی برند بستنی شوند.

در نهایت صفحه اینستاگرام شرکت بستنی‌ساز تسلیم اعتراضات شد و کلیپ موردنظر را از صفحه رسمی حذف کرد. اما برخی کاربران به این حذف قانع نیستند و معتقدند برای پایان یافتن این دست تبلیغات باید عذرخواهی محکمی از سوی شرکت سازنده صورت بگیرد تا دیگر چنین اقدامی توسط شرکت دیگری تکرار نشود.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.